اجتماعی

برگزاری مسابقات ورزشی با حضور تماشاگر منوط به تایید وزارت بهداشت/ تشکیل کمیته اضطرار آلودگی هوا

استاندار تهران برگزاری مسابقات ورزشی با حضور تماشاگران را منوط به تایید وزارت بهداشت دانست و به آلودگی هوا نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به عبور شاخص کیفیت هوای تهران از 150، اورژانس آلودگی هوای تهران این کمیسیون امشب تشکیل جلسه می دهد.

به گزارش باراناخبر، محسن منصوری در پایان جلسه ستاد کرونا در استان تهران در جمع خبرنگاران درباره برگزاری مسابقات ورزشی با حضور تماشاگران گفت: هفته گذشته یکی از مسابقات ورزشی با حضور تماشاگران برگزار شد. استانداری تهران تنها مسئولیت برگزاری این مسابقات را بر عهده دارد. شکی نیست که باید در حوزه شیوع ویروس کرونا دقت بیشتری کرد. تصمیم ستاد کرونا در استان تهران این است که مسابقات با حضور تماشاگران فقط با تایید کتبی وزارت بهداشت برگزار شود و تا زمانی که این امر محقق نشود مجوز نخواهیم داد.

وی افزود: بدون شک کارشناس تابع وزارت بهداشت است و باید برای حضور تماشاگران تاییدیه کتبی بدهد. بدین ترتیب مسابقات با حضور تماشاگران تنها در صورتی امکان پذیر است که وزارت ورزش درخواست کتبی برای حضور تماشاگران بدهد و وزارت بهداشت نیز با حضور تماشاگران موافقت کرده باشد. در چنین شرایطی زمین های لازم را برای نگهداری فراهم خواهیم کرد.

استاندار تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر برخی گزارش‌ها مبنی بر ابتلای دانش‌آموزان به بیماری عروق ویروس کرونا گفت: حدود 94 درصد مدارس استاندارد در استان تهران بازگشایی شده‌اند اما این به معنای بازگشایی 94 درصد مدارس نیست. بازگشایی شد. در عوض، حدود 25 درصد به صورت داوطلبانه در مدرسه شرکت کردند. مواردی در بازگشایی مدارس دیده شده اما نگران کننده نبوده است.

وی در خصوص آلودگی هوای تهران و عبور از شاخص کیفیت هوای تهران از بالای 150 گفت: طبق دستورالعمل زمانی که این شاخص به بالای 150 برسد در این شرایط جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا تشکیل می شود. تهران و محدودیت هایی اعمال خواهد شد. بر صنایع آلاینده و وسایل نقلیه آلاینده تحمیل شده است. بنابراین امشب این جلسه را خواهیم داشت و نتایج را اعلام می کنیم.

استاندار تهران تاکید کرد: حتی یک مورد نفت سوزی در تهران نداریم. البته برخورد با سوخت با محیط زیست است و فقط در مکان هایی که از تهران دور است و به هوای تهران دست نمی زند باید از محیط زیست اجازه گرفت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا