اجتماعی

بررسی عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان در کمیسیون آموزش با حضور وزیر آموزش و پرورش

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از بررسی عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان در جلسه امروز (سه شنبه 20 اردیبهشت) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با حضور وزیر آموزش و پرورش .

شیوا قاسمی پور در گفت وگو با باراناخبر، در تشریح جلسه امروز (سه شنبه) کمیته آموزش و تحقیقات مجلس کوزوو، اظهار کرد: در جلسه امروز این کمیته که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، دو موضوع مطرح شد. او یک چهره فرهنگی بود، بنابراین از مدیر صندوق دعوت شد تا در مورد اقدامات صندوق توضیح دهد.

وی افزود: رئیس صندوق ذخیره فرهنگ با شرکت در جلسه امروز کمیسیون به سوالات نمایندگان پاسخ داد. صندوق ذخیره فرهنگیان ظاهرا اساسنامه ای نداشت، بنابراین مشکلاتی در گذشته با رئیس این صندوق که حدود دو ماه است در این سمت حضور دارند، در میان گذاشته شده است.

عضوکمیسیون آموزش و پژوهش مجلس تاکید کرد: با توجه به حضور وزیر آموزش و پرورش، نمایندگان اصرار داشتند که مسائل مربوط به صندوق ذخیره فرهنگ را مطرح کنند چرا که این صندوق مانند قلک است و کاهش یافته است. از حساب فرهنگیان 30 سال این 30 سال به یک فرهنگی پرداخت می شود اما اینطور نیست و صندوق ذخیره فرهنگیان 65 شرکت و یک ملک بزرگ زیرمجموعه آن است.

قاسمی پور در ادامه درباره دیگر دستور کار کمیسیون آموزش و پرورش بیان کرد: موضوع دیگری که در جلسه امروز در دستور کار قرار گرفت، مدارس خارج از کشور بود که با توجه به تاخیر در بحث صندوق ذخیره فرهنگیان به شرح زیر رسیدگی می شود. جلسه کمیسیون به تعویق افتاد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا