اجتماعی

بررسی شکایت معلولان در کمیسیون اصل نود

سخنگوی اصل 90 مجلس کوزوو گفت: کمیسیون اصل 90 نهادهای مربوطه را موظف کرده است تا ظرف یک ماه آینده گزارشی از اقدامات انجام شده برای اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت ارائه کنند.

علی خضریان در گفت وگو با باراناخبر، در تشریح جلسه امروز کمیسیون اصل 90 اظهار کرد: این جلسه در راستای شکایات واصله از کمیسیون مبنی بر اعمال نادرست تبصره های 1 و 2 ماده 5 قانون حمایت از حقوق بشر است. از معلولان، سازمان راهداری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان دهیاری ها و شهرداری ها تشکیل شد.

وی افزود: بر اساس حکم قانونی در تبصره‌های 1 و 2 ماده 5 قانون مورد بحث، استفاده از سیستم‌های ریلی، اتوبوس‌ها، درون شهری، دولتی و حمل‌ونقل عمومی توسط افراد دارای معلولیت شدید و استفاده از ریل حومه‌ای. و حمل و نقل عمومی، وی افزود. سیستم های هوایی توسط این افراد و یک دریای عمومی از نیمکره ها است. اما بر اساس شکایات واصله به کمیسیون، دستگاه های ذیربط به اجرای این تکلیف قانونی احترام نمی گذارند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل 90 قانون اساسی افزود: کمیسیون اعلام کرد که این دلایل از سوی اعضای کمیسیون منافاتی با عمل نکردن قانون انتظامی و عدم هماهنگی ندارد.

نماینده مردم تهران، رژ، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس تاکید کرد: کردن. همچنین موانع عملیاتی اجرای تکلیف قانونی در مهلت تعیین شده با تمرکز و پیگیری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان رفاه اجتماعی و گزارش آن در جلسه ای که تشکیل می شود ارائه شود. پس از این مهلت در غیر این صورت متخلفان در هر یک از دستگاه ها با رعایت اختیارات قانونی کمیسیون و همچنین تبصره 3 ماده 5 قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت به مراجع قضایی معرفی می شوند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا