استان ها

«بالاتر از سیاهی» رنگی برای تشریح وضعیت کرونایی اصفهان!/واکسیناسیون عمومی راه عبور از بحران

عاطفه علیان ـ “تخت بیمارستان پر است. “به دلیل کمبود تخت ، روند درمان و مراقبت در کلینیک های تنفسی حاد ویژه یا در خانه انجام می شود.” این شرح اوضاع اصفهان توسط پزشکان بخش مراقبت های ویژه است! اصفهان چند روز پیش با اعلام دفتر مرکزی استان کرونا وارد موج چهارم کرونا شده و برای اولین بار به حالت فوق العاده قرمز رسیده است که به آن سیاه می گویند. طی دو هفته گذشته ، روند بیماری ویروس کرونا قلب در نیمی از جهان غیرطبیعی بوده است به طور متوسط ​​2200 پزشک جدید به طور مداوم در بیمارستان ها بستری می شوند که تقریباً دو برابر بستری در بیمارستان در ماه مارس است. بیمارستان الزهرا بزرگترین بیمارستان در مرکز کشور است که به طور کامل در حال خدمات رسانی به بیماران کرونا است و در حیاط الزهرا ، یک بیمارستان صحرایی در حال افتتاح است. در 15 ماه گذشته چنین وضعیتی در اصفهان مشاهده نشده است و تاج انگلیس هنوز زنده و سالم است.

با وجود همه هشدارها ، جمعیت بی تفاوت در اولین جمعه ظهر ماه رمضان در پارک های نزدیک بستر خشک زاینده رود و در سالات زندگی می کنند. چهل پیرمرد نزدیک پل خواجو روی سنگ فرش بتونی سی نشسته اند. قبل از رسیدن به تقاطع ، چرخ و فلک یک آهنگ شاد کودکانه تنظیم کرده است و یک کودک روی هر صندلی نشسته است.

“محمد نمازی” و پسرش به نیمکت چوبی نزدیک پل خواجو تکیه داده و به خبرنگار باراناخبر گفتند: “ما بیش از یک سال است که به ویروس کرونا آلوده ایم و اصناف همیشه تحت تأثیر محدودیت ها هستند.” هیچ کس نمی تواند بگوید طبقه بندی شغل بر چه اساسی انجام شده است. مثلا ماشین لباسشویی در دسته اول مشاغل در نظر گرفته می شد که حتی در این شرایط بحرانی نیز می تواند باز باشد ، اما من که در کار چاپ مشغول هستم ، باید تعطیل کنم!

وی ادامه می دهد: 15 ماه فرصت کمی برای مطالعه و بررسی نیست که آیا اصناف نقش مهمی در موج تاج دارند یا خیر؟

آسیب رسیدن به اصناف اصفهان از تاج ، نگرانی که جبران نشد

در پاسخ به نگرانی این شهروند ، حسن قاضی عسگر ، معاون هماهنگی امور اقتصادی فرماندار شاه ، به باراناخبر گفت: “متأسفانه در 15 ماه گذشته ، ویروس کرونا آسیب جدی به اقتصاد کشور و استان اصفهان وارد کرده است. و اصناف تحت تأثیر قرار می گیرند “.

وی به شهروندان توصیه می کند که از رهنمودهای بهداشتی پیروی کرده و از ترافیک غیرضروری بکاهند:

قاضی عسگر می افزاید: رتبه بندی مشاغل در ستاد ملی کرونا براساس مطالعات انجام می شود و هنوز هم ادامه دارد هر شرکتی که فکر کند مورد ظلم واقع شده است ، پس از چندین بار بررسی و بازبینی در این مدت ، می تواند موضوع را به اتاق اصناف گزارش دهد.

وی همچنین به ورود برخی از بخشهای خصوصی برای تهیه واکسن لازم در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: در شرایطی قرار داریم که واکسن باید در اسرع وقت وارد شود و سعی داریم این حمایت مهم را از برخی بخشهای خصوصی تأمین کنیم. “

رنگ

اما در حیاط آزمایشگاه در مرکز اصفهان ، گروه کوچکی از مردم ایستاده اند و منتظر نوبت خود هستند و ترجیح می دهند در فضای بسته آزمایشگاه نباشند. راهرو باریک شده و تعداد ارقام بالای پیشخوان چهار رقمی است و بر اساس تعداد ، افراد برای آزمایش PCR فراخوانی می شوند. صدای سرفه و عطسه چشم را آزار می دهد. مریم شریفی که به همراه خواهرش برای آزمایش PCR آمده بود ، به باراناخبر گفت: “اگرچه من یک بار در تابستان آلوده شدم ، اما این بار آزمایش من مثبت بود و همه اعضای خانواده ام درگیر بودند.”

او ادامه می دهد: چند شب پیش ، ما با خیال راحت در یک جشن تولد شرکت کردیم و نمی دانستیم که می توانیم دوباره پزشک قانونی بشویم!

در ترکیه همسایه ، 69000 نفر امروز به عروق ویروس کرونا آلوده شده اند ، اما تعداد کشته شدگان کمتر از ایران است. در حالی که تعداد بیماران ما همیشه کمتر از ترکیه است و تعداد مرگ و میرها بیشتر است. شکل گیری بحران تاج بی سابقه زیر سایه بی تدبیری مسئولان

“امیر محمدی” جلو می آید و به خبرنگار باراناخبر می گوید: “وضعیت کرونا در اصفهان بحرانی است و دلیل این امر را باید در بی تدبیری مسئولان جستجو کرد.” در دست تصمیم گیران ستاد کرونا برای به حداقل رساندن نظارت قبل از عید به بهانه جوان سازی افراد قبل از عید و سفر به نوروز و دورهام بدون کوچکترین احساس خطر.

وی ادامه می دهد: با این وضعیتی که از اواخر اسفند و روزهای عید آغاز شد ؛ وضعیت امروز دور از انتظار نبود و اگر شرایط برای افرادی مانند نوروز گذشته توجیه می شد ، به این روز نمی رسیدیم.

محمدی ، که نگران همسر باردار خود است ، توضیح می دهد: “نکته قابل تأمل این است که در همسایگی ترکیه امروز 69000 نفر به تاج آلوده می شوند ، اما میزان مرگ و میر نسبت به ایران کمتر است: در حالی که تعداد بیماران ما همیشه کمتر است نسبت به ترکیه و تعداد مرگ و میرها بیشتر است.

وی همچنین دو نقشه آبی را بر روی نقشه ایران نشان می دهد و می گوید: برای گیری که سایر شهرهای کشور مانند این دو شهر در سیستان و بلوچستان می شوند تنها یک راه حل دارد و آن واکسیناسیون ایمن است!

رنگ

با این حال ، علیرضا رئیسی ، سخنگوی ستاد ملی کرونا ، اعلامیه رنگ تاج را به ستاد ملی واگذار کرد و رنگ های سیاه را رد کرد. اما بسیاری از کارشناسان شبکه بهداشت نظر متفاوتی دارند: افزایش چهار برابری تعداد بستری شدن در بیمارستانها در روزهای اخیر نسبت به ماه مارس در اصفهان گواهی بر وخامت اوضاع است ، زیرا هنوز وارد قله چهارم تاج نشده ایم.

بیمارستان الزهرا بهترین خدمات برای بیماران مبتلا به بیماری ویروس کرونا قلب است. بیمارستان الزهرا طی 12 روز گذشته بیماران ویروس کرونا را تحت معالجه قرار داده است و امروز بیش از 550 بیمار دارد تا زمان 560 بیماران در بیمارستان الزهرا بستری شدند

معاون پشتیبانی و توسعه بیمارستان الزهرا در مصاحبه با باراناخبر می گوید: بیمارستان الزهرا با تمام توان در خدمت بیماران مبتلا به بیماری ویروس کرونا قلب است.

“کریم سهرابی” ادامه می دهد: بیمارستان الزهرا (س) طی دوازده روز گذشته بیماران ویروس کرونا را تحت معالجه قرار می داد و امروز پایان یافته است 550 تا زمان 590 بیماران در بیمارستان الزهرا بستری شدند.

ایمن سازی اصفهان به واکسیناسیون 1.8 میلیون نفر بستگی دارد

با محدودیت های عمده ی ویروس کرونا ، واکسیناسیون تنها راه عبور از تاج است. با این حال ، سفیر ایران در روسیه فسخ قرارداد خرید 60 میلیون دوز واکسن اسپوتنیک روسی را اعلام کرد که از ژوئن لازم الاجرا خواهد شد. اما تاکنون 28 هزار دوز واکسن کرونا از سوی وزارت بهداشت در استان اصفهان اختصاص داده شده است. با این حال ، برای ایمن بودن اصفهان ، 1.8 میلیون نفر باید واکسن کرونا را بزنند.

مینو مهرز ، عضو علمی ستاد تاج ملی ، در مصاحبه با خبرنگار باراناخبر اظهار داشت:در صورت عدم مداخله جدی در کشوری که تحت سلطه گونه های انگلیسی است ، تعداد مرگ و میرهای روزانه می تواند طی چند ماه چند صد برابر شود.

مرحله سوم آزمایش انسانی واکسن “کو برکت” به زودی انجام می شود

وی که روند واکسیناسیون “کو ایران برکت” را نیز رصد می کند ، می گوید: آزمایش بالینی مرحله دوم واکسن کرونا ایرانی مراحل پایانی خود را طی می کند و با تلاش محققان این مرحله با موفقیت سپری شده و طی هفته های آینده وارد مرحله سوم آزمایش انسانی این واکسن خواهیم شد.

مرحله سوم آزمایش واکسن انسانی ایران برکت به طور همزمان در تهران در 6 شهر از جمله استان اصفهان بر روی 30000 نفر در حال انجام است. با استفاده از واحد صنعتی تولید انبوه واکسن ها ، می توان چندین میلیون دوز واکسن در ماه بدست آورد.وی افزود: مرحله سوم آزمایش واکسن انسانی ایران برکت به طور همزمان در 30 شهر تهران از جمله استان اصفهان برای 30 هزار نفر انجام می شود.

یکی از اعضای کمیته علمی ستاد ملی کرونا اظهار داشت: ددر مرحله اول هیچ عارضه جانبی نداریم و اثر بخشی مرحله دوم آزمایش واکسن در حال بررسی است و امیدواریم در تابستان به تولید انبوه برسیم.

وی افزود: اساس تولید واکسن کوویران بر اساس ویروس ضعیف شده و مشابه واکسن های هند و چین است.

مهرز گفت: با استفاده از واحد صنعتی تولید انبوه واکسن ، می توان ماهانه چندین میلیون دوز واکسن مصرف کرد و امیدواریم همزمان با اتمام مطالعات مرحله سه ، این گیاه به بهره برداری رسیده و جامعه در اسرع وقت واکسینه می شود.

اگرچه به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ، در کشورهای خارجی رنگ سیاه وجود ندارد ، اما اصفهان مانند 63 شهر دیگر در مقایسه با کرونا در وضعیت بحرانی قرار دارد. این یک بحث اساسی اساسی در حال حاضر نیست! در عوض ، در شرایط حاد کنونی ، باید در کنیا پناه بگیرید تا کمتر سرفه و تنگی نفس بشنوید و کمتر کما در زیر دستگاه تنفس مشاهده کنید! در حال حاضر واکسیناسیون ایمن وجود ندارد و راه حل این است که در خانه بمانید و از دو ماسک استفاده کنید و مسافت 1.5 متر را مشاهده کنید!

48

دکمه بازگشت به بالا