علمی و پزشکی

واکسیناسیون عمومی کرونا با قدرت از فردا در کشور شروع می شود

واکسیناسیون عمومی کرونر از فردا در کشور آغاز می شود

باراناخبر / آذربایجان غربی وزیر بهداشت گفت: واکسیناسیون عمومی کرونا از فردا با شدت در کشور آغاز می شود.

سعید نمکی امروز ، 18 تیر ، در سی و ششمین مراسم نظرسنجی بهداشت ، که در اتاق جلسات فرماندار برگزار شد ، اضافه کرد: شروع می شود.
وی با بیان اینکه آذربایجان غربی با وجود همه گذرگاه های مرزی یکی از استان های نمونه در مبارزه با کرونا است ، افزود: به دلیل شرایط جغرافیایی این استان شرایط تبدیل شدن به یک استان توریستی سلامت را دارد.
وی با بیان اینکه علی رغم تحریم ها و کمبودهای ناشی از بیماری و درمان سرپایی ، موج چهارم را با کمترین مرگ و میر پشت سر گذاشتیم ، خاطرنشان کرد: دو ماه پیش با استقرار مراکز ویروس جهش یافته در استان های آذربایجان ، غربی ، یزد ، قم ، هرمزگان ، ما توانستیم از شیوع این ویروس جلوگیری کنیم.
وزیر بهداشت اظهار داشت: در آوریل 1999 علی رغم دستور سریع رهبر معظم انقلاب مبنی بر تخصیص یک میلیارد دلار به سیستم بهداشت ، بخش قابل توجهی از این وام هنوز به سیستم بهداشت و درمان نرسیده است.
نمکی با بیان اینکه امروز این کشور به صادرکننده ماسک و تجهیزات بهداشتی و مولد اکسیژن تبدیل شده است خاطرنشان کرد: سال گذشته 160 سی تی اسکن ، 400 آزمایشگاه تشخیص مولکولی و 490 دستگاه اکسیژن ساز روی سطح کشو نصب شد.
وزیر کشور با تأکید بر اینکه در حال حاضر 600 تخت بیمارستانی خالی در سیستان و بلوچستان وجود دارد ، گفت: طی روزهای اخیر سه دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان های سیستان و بلوچستان نصب شده است.
وزیر بهداشت اظهار داشت: امروز تولید داخلی داروها 92 درصد افزایش یافته و با وجود تاج ، از واردات دارو با داروی مشابه داخلی جلوگیری شده است.
به گزارش باراناخبر ، در قالب کنفرانس ویدئویی ، چندین پروژه بهداشتی از جمله ورزشگاه چند منظوره نشاط ارومیه ، آزمایشگاه مرکز بهداشت مهاباد ، کلینیک تخصصی بوکان ، مرکز مهارت های بالینی ، اتاق های آزمایش و جراحی مغز و اعصاب بیمارستان امام خمینی (ره) افتتاح شد. در ارومیه.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا