بارگذاری روزانه بیش از ۳۰میلیون محتوا در فضای دیجیتال

دبیر فرهنگ اقتصاد دانش بنیان با بیان اینکه اقتصاد محتوا به محتوای کاربردی و قوی نیاز دارد ، از بارگذاری روزانه بیش از 30 میلیون محتوا در فضای دیجیتال خبر داد و یادآور شد: بله.

به گزارش باراناخبر ، پرویز کرمی ، دبیر دفتر فرهنگ و توسعه اقتصاد دانش بنیان و صنایع نرم و هویت معاون وزیر علوم و فناوری محتوا در رسانه های دیجیتال و صنایع خلاق ، گفت: در شروع هر کسب و کاری ، می توانیم ما شکست می خوریم ، این مشکلی نیست و هر شکست مقدمه و پل موفقیت است. “شکست منجر به تجربه و مهارت می شود و ما یاد می گیریم و یاد می گیریم. اما همیشه باید به خاطر داشته باشیم که داشتن هدف در زندگی و کار مهم است.

کرمی ادامه داد: تولید محتوا یک حوزه مهم و تأثیرگذار است و از آن به عنوان اقتصاد محتوا نیز یاد می شود. در رسانه های اجتماعی ، شخصی به اندازه کافی قدرتمند است که محتوای مفید و قدرتمندی تولید کرده و برند سازمانی خود را ارتقا دهد. تأثیر محتوا بر مارک تجاری برای اشخاص حقوقی و افراد بسیار زیاد است. محتوا باید دارای استراتژی باشد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور همچنین اظهار داشت: هر محصول یا خدمتی را می توان کپی یا به اصطلاح مهندسی معکوس کرد ، اما در تولید محتوا این موضوع متفاوت است و این تغییر در تأثیر محتوا است. آمارها نشان می دهد روزانه بیش از 30 میلیون قطعه محتوا در فضای دیجیتال بارگذاری می شود که بسیاری از آنها می توانند به عنوان داده برای ما عمل کنند. آنها می توانند راهنمایی هایی برای جذب مشتری ، معرفی مشاغل و موارد دیگر باشند. برنامه ها ، وب سایت ها و شبکه ها نیز مکان هایی برای ارائه محتوا هستند.

اقتصاد خلاق با گردش مالی بیش از 2.7 تریلیون دلار

دبیر دفتر توسعه فناوری های نرم و صنایع خلاق معاون وزیر علوم و فناوری در خصوص رسانه خوانی تاکید کرد: بازار بسیار خوبی وجود دارد. اقتصاد خلاق با گردش مالی بیش از 2.7 تریلیون دلار بازار خوبی را ایجاد کرده است و تولید محتوا یکی از بخش های این بازار است.

وی همچنین اظهار داشت: تنها در ژاپن و توکیو 2600 استودیو تولید انیمیشن وجود دارد. این همه برای ژاپن تولید نمی شود. اما قطعاً صادرات وجود دارد و بیشتر محصولات به کشورهای دیگر می رود. به عنوان مثال ، اگر به ایران یا کشورهای حاشیه خلیج فارس نگاه کنیم ، این محصولات را می بینیم. از جایی می آید که هیچ ارتباط فرهنگی با ما ندارد ، اما برای ما محتوا تولید می کند.

کرمی ادامه داد: چرا این مهارت را در اختیار جوانان و مشاغل حوزه تولید محتوا در کشور نگذارید. استودیوهای خوب با منابع انسانی خلاق و کارآمد قطعاً در کشور در قالب اینفلوئنسرها فعال هستند که می توانند به یک مرکز منطقه ای تبدیل شوند. البته برپایی خانه های خلاقانه و ابتکاری در شهرهای مختلف کشور و در زمینه های مختلف می تواند زمینه ساز این کار از جمله صرفه اقتصادی محتوا و انیمیشن باشد. در زمینه انیمیشن نیز قول خبرهای خوب در این زمینه را می دهیم. همچنین در استانهایی مانند تهران ، همدان ، آذربایجان شرقی و غربی ، کردستان و سیستان و بلوچستان ، حرکتهای خوبی آغاز شده و شروع خوبی داشته است.

دبیر دفتر فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق ، معاون وزیر علوم با اشاره به اینکه نیروی کار خلاق و مبتکر و مزایا و دارایی های فرهنگی و تمدنی اساس اقتصاد خلاق را تشکیل می دهد ، افزود: ایران دارای یک دوره 7000 ساله تمدن قدیمی. ظرفیت بسیار بالایی در این زمینه داریم. در این زمینه نمونه هایی وجود دارد. ما می توانیم از جاذبه های گردشگری و جغرافیایی و میراث و تمدن کشور برای تولید محتوا و درآمدزایی با پذیرش گردشگر استفاده کنیم. همچنین می توان اقدامات گسترده ای را در زمینه تولید محتوا و موزه های مجازی با ارائه آثار موزه ای و میراثی انجام داد. اما ما باید شیوه کار خود را تغییر دهیم.

کرمی همچنین از استفاده از ادبیات و اسطوره های کهن ایران برای تولید محتوا استفاده کرد.

به گفته کرمی ، در حال حاضر مشاغل جدیدی در این زمینه ها با استفاده از فناوری هایی مانند واقعیت مجازی و واقعیت افزوده مشغول به کار هستند. بنابراین با استفاده از خلاقیت ، نوآوری و فناوری مدرن ، می توانیم م effectiveثر باشیم و علاوه بر ایجاد اشتغال برای کشور ثروت ایجاد کنیم.

به گفته معاون علمی رئیس جمهور ، در این رویداد آموزش هایی برای افراد خلاق و جوان در زمینه تولید محتوا و مدیریت رسانه های اجتماعی ارائه شد. این اردو شامل سه بخش بود: آموزش ، ارزیابی و جذب بازار. آشنایی با فناوری های نوظهور ، آگاهی از شبکه های اجتماعی ، آشنایی با انواع مختلف محتوای رسانه های اجتماعی ، تولید محتوای متنی ، مارک تجاری رسانه های اجتماعی ، راه های کسب درآمد از رسانه های اجتماعی و استراتژی بازاریابی محتوا برخی از آموزش هایی بود که به شرکت کنندگان در این حذف داده شد. رویدادی برای توانمندسازی نیروی کار خلاق در تولید محتوا.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا