عمومی

اوضاع بازارهای مالی چگونه خواهد شد؟

از اواسط بهار امسال ، افزایش مداوم قیمت ارز به گونه ای بود که گویی خطر انتخاب مجدد ترامپ در حال ظهور است. بسیاری از این بازارها و بازارهای دیگر طلا ، زمین ، املاک و مستغلات ، اتومبیل ، اوراق قرضه ، صندوق های سرمایه گذاری مشترک و سهام شرکت های بورسی ، به ویژه شرکت ها را به دلار برای خرید سود بیشتر و حفظ ثروت خود خریداری کردند. . البته برخی از گروه ها بدون مطالعه و تجزیه و تحلیل کافی اطلاعات مالی به امید سود کوتاه مدت سرمایه گذاری کرده اند ، غافل از اینکه سودهای زیاد و نامتعارف در کوتاه مدت ناشی از تقلب است.

به گزارش باراناخبر ، سید علیرضا عظیمی پور ، اقتصاددان ، در یادداشت خود در روزنامه “جوان” ادامه داد: “حال سوال این است که وضعیت بازارهای مالی چگونه خواهد بود؟”

با ادامه روند نزولی نرخ ارز در روزهای آینده ، انتظار می رود بیشترین کاهش قیمت را در بازارهای وابسته به دلار شاهد باشیم. بنابراین ارزهای خارجی ، طلا و خودروهای خارجی که عمدتا در ماه های اخیر به دلیل حدس و گمان قیمت ها و حتی حباب های زیادی را تجربه کرده اند و از جمله بازارهایی هستند که دارای نهاد نظارتی یا نظارتی نیستند ، به شدت تحت تأثیر قرار گرفته اند.

در مرحله بعدی و البته با شدت کمتر ، سایر بازارهایی که سرمایه گذاران برای حفظ و بهبود ارزش ذخایر خود در آن فعال هستند با کاهش و تعدیل قیمت روبرو می شوند. این موارد شامل بازار املاک و مستغلات ، صندوق های پایه طلا و بورس سهام است که قیمت سهام آنها ارتباط مستقیمی با ارز دارد. البته سهام شرکت های بورسی که صنایع آنها وابستگی کمی به ارزهای خارجی و صندوق های سرمایه گذاری دارند ، کوچکترین افتی را تجربه خواهند کرد.

بنابراین ، با توجه به اصلاح شاخص بورس اوراق بهادار در دو ماه گذشته و انتشار گزارش های حسابرسی شده عملکرد شرکت ها تا 15 دسامبر ، علاوه بر امکان ادامه روند نزولی نرخ ارز در روزهای آینده می توانید فرصتی را برای خرید مناسب برای خرید سهام شرکت های قابل اعتماد در بورس سهام یک سال استفاده کنید و به ورود سرمایه به بورس نگاه کنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا