اقتصادی

روزهای یکپارچه سبز یا یکپارچه قرمز بورس گذشته است!

یک تحلیلگر بازار سرمایه معتقد است که بورس به روزهای عقلانی خود بازگشته است. به گفته وی ، روزهای ادغام بازار سبز یا قرمز یکپارچه بازار سرمایه به پایان رسیده است.

روزبه شریعتی در گفت وگو با باراناخبر ، با تأکید بر اینکه شاخص بورس سهام تا زمانی که توجیه اساسی داشته باشد و از ارزش ذاتی آن فراتر نرود ، صعود خواهد کرد ، اظهار داشت: بازار در ماه جولای به شدت افزایش یافته بود و با سقوط ، مقدار با توجه به 28 هزار دلار کاهش آن غیر منطقی بود. لازم به ذکر است که کلیه بازارها از جمله بازار سرمایه با توجه به متغیرهای تأثیرگذار خود را در موقعیت منطقی قرار می دهند. بازار سرمایه در حال حاضر به طور قابل توجهی متعادل است و می تواند تا 1.6 میلیون واحد حرکت کند ، اما با توجه به نرخ دلار نمی توان این مقدار را تصور کرد. اگر گشایش سیاسی یا اقتصادی وجود نداشته باشد یا دلار بسیار بالا رود.

وی ادامه داد: همیشه بین متغیرهای کلیدی مانند قیمت دلار ، وضعیت قیمت های جهانی و بورس سهام رابطه مستقیم وجود دارد و بر این اساس ، تاکنون رشد بازار سرمایه منطقی بوده است. البته ما نمی توانیم مانند گذشته شاهد روزهای سبز یا قرمز یکپارچه باشیم و رشد بازار روند منطقی پیدا کرده است. بنابراین ، گزینه ها باید با دقت انتخاب شوند.

این تحلیلگر بازار سرمایه با بیان اینکه بازار به دوره ای بازگشته است که علم و منطق از اهمیت برخوردار بود ، افزود: صعود و سقوط سهام بر اساس تحلیل منطقی وضعیت آنها خواهد بود.

به گفته شریعتی ، اگر اوضاع ایران و آمریکا به سمت کاهش تنش ها پیش برود ، دلار روند نزولی داشته و منابع ارزی ایران آزاد می شود ، می توان رشد منطقی بازار را مشاهده کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا