عمومی

انبوه سازان حرفه‌ای وام ۴۵۰ میلیونی می‌گیرند

با توجه به پایگاه داده باراناخبر ،
آقای محمد حسن علمداری ، در یک پیوند ویدیویی با برنامه روی خط خبر ، گفت: “38 تا 40 مورد تایید شده از فن آوری های جدید وجود دارد ، اما به منظور تشویق سازندگان انبوه به استفاده از فن آوری های جدید در ساختمان ها ، 3 تا 5 عمده تحقق آنها در واحدهای ساختمان در کلان شهرها تا سقف 450 میلیون دلار به ازای هر واحد اعتبار به تولیدکنندگان انبوه تعلق می گیرد.

وی گفت: مهمترین موضوع رعایت ماده 19 آیین نامه ساخت و ساز است که مربوط به صرفه جویی در انرژی است.

آقای علمداری با بیان اینکه تولیدکنندگان انبوه را به سه دسته مشاغل استفاده کننده از فن آوری های جدید و همچنین مشاغل ساختمانی که از فناوری های جدید استفاده نمی کنند و سایر تولیدکنندگان انبوه تقسیم می کنیم ، گفت: برای وام دادن ، تقسیم بندی دیگری براساس جمعیت در نظر گرفته می شود از شهرها بر این اساس ، در تهران و سایر کلانشهرها ، سازندگان عظیم حرفه ای که از فناوری های جدید استفاده می کنند ، تسهیلاتی تا 450 میلیون دلار دریافت می کنند.

وی افزود: در کلانشهرها انبوه سازانی که از فناوری های جدید استفاده نمی کنند برای هر واحد 350 میلیون دلار و سایر انبوه سازان برای هر واحد 200 میلیون دلار وام دریافت می کنند.

معاون اعتبارات بانک مسکن ، سود تسهیلات را 18 درصد و دوره بازپرداخت را بسته به تعداد پروژه ها ، بین 2 تا 3 سال اعلام کرد. وی افزود: برخی از این وام ها به صورت اقساطی 8 تا 10 ساله به خریداران قابل انتقال است.

دکمه بازگشت به بالا