اقتصادی

امضای اولین تفاهم‌نامه فروش پساب تصفیه‌خانه فاضلاب در خوزستان

باراناخبر/خوزستان مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان گفت: اولین قرارداد فروش پساب تصفیه خانه فاضلاب بین شرکت آبفای خوزستان و شرکت فولاد شادگان منعقد شد.

محمدرضا کرمی نژاد در گفت وگو با باراناخبر، با تاکید بر اینکه بازیافت آب از طریق تصفیه آب یکی از راه های حفظ منابع آب است، گفت: پساب تصفیه شده سود اقتصادی بسیار بالایی برای بخش صنعت دارد و صنایع بزرگ باید پیشقدم شوند. مشارکت در پروژه های فاضلاب و آبرسانی

وی با تاکید بر اینکه بازیافت آب در صنعت و استفاده مجدد از پساب یکی از وظایف وزارت نیرو است، افزود: در استان خوزستان 5 تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای آبادان، خرمشهر، بندر امام، ماهشهر در حال ساخت است. و شادگان و در حال حاضر قراردادی 25 ساله بین شرکت آب و فاضلاب خوزستان و شرکت فولاد شادگان برای استفاده مجدد از تصفیه خانه فاضلاب منعقد شده است.

کرمی نژاد تصریح کرد: بر اساس این قرارداد اولین پساب تصفیه خانه فاضلاب شادگان با ظرفیت 20 هزار متر مکعب در روز در فاز اول در اختیار صنایع فولاد شادگان قرار می گیرد.

مدیرکل آبفا خوزستان تصریح کرد: امیدواریم تا پایان سال آینده با تکمیل مراحل ساخت تصفیه خانه بندر امام، ماهشهر، آبادان و خرمشهر، 500 هزار متر مکعب فاضلاب را در شبانه روز بازیافت کنیم و آنها را بسازیم. در دسترس صنعت و کشاورزی است.

وی ادامه داد: بر اساس برآوردها از جمله شهر اهواز، یک میلیون متر مکعب پساب شهری می تواند در شبانه روز بازیافت شود و وارد چرخه صنعتی و کشاورزی استان خوزستان شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا