اقتصادی

کنترل بخش زیادی از تنش آبی پاییز در خوزستان

باراناخبر/ خوزستان استاندار خوزستان با اشاره به فصل پاییز؛ وی گفت: این فصل به گونه ای مدیریت شده است که تنش ها به حداقل برسد.

صادق خلیلیان در نشست مشترک ستاد فرماندهی پیشگیری، هماهنگی و مقابله با بحران استان و شورای کشاورزی که امروز ۱۹ آذرماه با موضوع بررسی ذخایر آب سد و پایش مصرف آب در استخرها برگزار شد. در اهواز گفت: خشکسالی محسوب می شود و البته استان خوزستان نیز از این معضل مصون نیست.

به گزارش باراناخبر، وی با اشاره به تنش آبی تابستانی در خوزستان، افزود: خوشبختانه در پاییز بر اساس هماهنگی بین دستگاه های مختلف اجرایی و تغییر الگوی کشت، توانستیم بخش زیادی از تنش آبی استان را کنترل کنیم. .

استاندار خوزستان گفت: در آنلاین و آبان در خوزستان از کشت کلزا و چغندرقند کاسته شد و برعکس، بحث توسعه کشت گندم در آذرماه را دنبال کردیم تا بارندگی های زمستانه را بگیریم.

خلیلیان گفت: در بالادست رودخانه های کرخه، دز، کارون، مارون و زهره تمهیداتی اندیشیده شده تا بتوانیم بر اساس جابجایی که بین کشاورزان است، آب سد را به مناطق پایین برسانیم و همه کشاورزان بتوانند از مزایای آن بهره ببرند. آی تی. “

وی ادامه داد: خوشبختانه مشکل هویزه تا حدودی برطرف شده و آب به اکثر کشاورزان این منطقه می رسد.

استاندار خوزستان گفت: در حوزه انتخابیه باوی مشکل داشتیم و مقرر شد با اقداماتی که سازمان آب و برق انجام داد، آب شبکه آن منطقه تامین شود.

خلیلیان با اشاره به وضعیت اخیر رودخانه مارون گفت: با هماهنگی های انجام شده فرض بر این است که آب به شادگان برسد تا کشاورزان شادگان به کشت و کار بپردازند.

وی افزود: در بحث رودخانه زهره و تامین آب شرب و کشاورزی هندیجان هماهنگی های لازم انجام شده تا آب مورد نیاز این قسمت برای سومین بار از سد کوثر رهاسازی شود.

استاندار خوزستان با اشاره به فصل پاییز گفت: این فصل به گونه ای مدیریت شد که تنش ها به حداقل خود برسد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا