اقتصادی

الزام مراجعه به نمایندگی خودرو طی پنج ماه حذف شد

وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور تسهیل در امر انتقال خودرو به کشور، الزام مشتری برای مراجعه به نماینده شرکت عرضه کننده خودرو را حداکثر ظرف مدت پنج ماه از تاریخ تحویل و با حداقل 1000 کیلومتر کارکرد تا گارانتی فعال.

به گزارش باراناخبر. بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاونت صنعت حمل و نقل این وزارتخانه، با عنایت به اتخاذ سیاست های اخیر در زمینه توسعه روش های فروش خودرو از جمله طرح حمایت از خانواده و جوانان جمعیت، تعویض خودروهای فرسوده، فروش فوری، فروش ویژه، پیش پرداخت تا یکسال و به ویژه عرضه خودرو در بورس کالا که فاصله قیمت کارخانه تا بازار را کاهش داده است. تقاضا مراجعه مشتری به نمایندگی شرکت تامین کننده خودرو حداکثر ظرف مدت پنج ماه از تاریخ تحویل و با حداقل 1000 کیلومتر کارکرد جهت فعال سازی گارانتی.

پیش از این بر اساس تصمیمات پنجاه و دومین جلسه کمیته خودروسازی وزارت صنعت، معدن و تجارت، مشتریان موظف بودند حداکثر ظرف مدت پنج ماه از تاریخ تحویل، برای خدمات اولیه به نمایندگان شرکت‌های خودروسازی مراجعه کنند. حداقل 1000 کیلومتر کارکرد ماشین در غیر این صورت خودروسازان موظف به ابطال گارانتی خودروی مذکور می باشند.

این شرط مراجعه به نمایندگی پس از تحویل خودرو که در سال 1398 توسط کمیته خودروسازی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای جلوگیری از ایجاد فضای میانجی گری و قیمت های کاذب در سال 1398 اجرایی شد، مهلتی است که در سال 1398 انجام شده است. ابتدای اجرای طرح های فروش خودروسازان سه ماه بود و سپس در اسفند ماه 1397 با تصویب کمیسیون خودرو این مدت به پنج ماه رشد پیدا شد.

تعلیق این درخواست به منظور جلوگیری از اختلاف بین افرادی است که خودرو را قبل از مدت اولیه سرویس منتقل می کنند.

بر اساس بخشنامه جدید معاونت صنعت حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و با عنایت به تغییر شرایط عرضه خودرو در ماه های اخیر. و به منظور رفع مشکلات و کاهش شکایات متعدد مصرف کنندگان خودروهای مذکور که با لغو گارانتی مواجه شده اند، از سوی شرکت های خودروساز درخواست کرده است که سازوکار اجرایی لازم در چارچوب مقررات رعایت حقوق مصرف کنندگان خودرو و موضوع را در آگهی های فروش و قراردادهای نظارتی درج کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا