عمومی

افسران سپاه پیشرفت اسلامی کشور

این بیانیه با تاکید بر روند انقلابی در راستای روند دینی اسلام پس از پیامبر(ص) و واقعه غدیر و عاشورا، با معرفی دوران کنونی به عنوان دوره انتظار و امید، بیانیه گام دوم را آینده نگر نامید. پایان نامه کاری امیدوارکننده و جهانی تقابل جریان های دینی و سکولار در طول تاریخ و دوگانگی اسلام و استکبار را باید به عنوان پدیده ای برجسته در جهان معاصر مطرح کرد و در این راستا توجه به سه عنصر انگیزه، جهت و هدف را ضروری دانست. .

بسیار واضح است که طبیعت انسان ترکیبی از بدن و روح است و خواسته ها و خواسته های درونی انسان ریشه در نوع حیوانی و روحی او دارد ، بنابراین وسعت واقعی جهان و جهان به خودی خود صحبت می کند. در آثار پيشوايان ديني ، به ويژه سالك كتاب و وصيت نامه حضرت امام خميني (ره) ، عشق به خداوند متعال و همين نوع به عنوان انگيزه و خواست مطلوب انسان ذكر شده است.

عنصر دیگر مسیری است که بر کنش ها و عکس العمل ها و فعل و انفعالات زندگی دلالت دارد و به تعبیر مشترک همان شیوه زندگی انسان هاست. روشن است که سیره پیامبران و ائمه اطهار علیهم السلام در تقابل با سبک زندگی ستمگرانی چون بنی امیه و بنی عباس و حاکمان طاغوت بوده است. بنابراین توجه به این نکته ضروری است که سبک زندگی یک معلم مؤمن با ولایت دینی با سبک زندگی یک جریان سکولار در کارگاه انسان سازی نظام تعلیم و تربیت (دانشگاه فرهنگیان) متفاوت است.

از نظر دینی، هدف باید بندگی خدا و دوری از بت پرستی باشد، زیرا قرآن کریم خطاب به بندگان می فرماید:
مقام معظم رهبری همچنین با توجه به اهمیت و نقش تعیین کننده معلمان در آینده کشور و نظام، معلمان را مأموران سپاه توسعه اسلامی کشور دانستند.

بنابراین ، دانشگاه فرهنگیان را باید دانشگاهی آموزش محور و انسانی دانست که هدف اصلی آن ارائه و تربیت معلمان ، مدیران ، مربیان ، کارکنان و دانشمندان معتقد و معتقد به اصول دینی و ارزشهای اسلامی و انقلابی است. با فضایل اخلاقی، در حالی که ارزش های والای انسانی در سبک جمهوری اسلامی کارآمد و توانمند است.
رسول خدا (ص) خود را معلم انسان ها دانست و فرمود: «إِنَّا أَنْنَا أَلَیْکُمْ».

*سخنرانی مشاور و نماینده وزیر در دانشگاه فرهنگیان در مراسم استقبال از دانشجو معلمان جدید کشور

دکمه بازگشت به بالا