اجتماعی

افزایش دوبرابری کلاس های تحویلی در استان مرکزی

باراناخبر / مرکزی استاندار مرکزی گفت: امسال توزیع كلاس زیربنایی یا متر مربع نسبت به سال گذشته تقریباً دو برابر شده است و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

سید علی آقازاده روز پنجشنبه ، 22 آبان ، در مراسم افتتاح 15 پروژه نوسازی همزمان در استان مرکزی ، گفت: امروز در استان مرکزی شاهد افتتاح پروژه های خوب و از بین رفتن کلاس های خشت و گل هستیم. ، در حالی که در گذشته بسیاری از کلاس ها حوادث ناامید کننده ای را به دلیل بخاری های غیر استاندارد مشاهده کرده اند.

وی افزود: با اقدامات انجام شده در استان و تهیه وام های قابل توجهی که در سال های اخیر انجام شده ، کلاس های دارای گرمایش غیراستاندارد حذف و کلاس های استان مرکزی از نظر سیستم گرمایشی مجهزتر هستند.

استاندار مرکزی اظهار داشت: استان مرکزی در سال 1998 توانسته است درجه ممتازی در افزایش وام های ساختمانی در بخش آموزش به دست آورد. این موفقیت بزرگ با مشارکت دستگاه های مختلف از جمله سازمان ملی نوسازی و اداره کل در استان مارکز و افراد مختلف.

وی گفت: امسال میزان توزیع کلاس یا زیربنای مترمربع تقریباً دو برابر سال گذشته شده است و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: حضور خیران یکی از م factorsثرترین عوامل در دستیابی به موفقیت و پیشرفت در عملکرد است ، خیران طی سه دهه گذشته هر ساله در استان عملکرد بهتری داشته و عواملی مانند رکود اقتصادی ، کاهش گرانی بازار نتوانسته است موسسات خیریه در این زمینه به اهداف خود برسند. امروز به دلیل وجود این موسسات خیریه و کمک آنها ، شاهد افزایش کارایی عملیات های عمرانی و آموزشی در استان مرکزی هستیم.

آقازاده افزود: افتتاح فضاهای آموزشی با استفاده از جدیدترین فناوری ها نقش موثری در رفع محرومیت از آموزش دارد و امیدواریم با ایجاد این فضاها معلمان و دانش آموزان وظایف خود را بهتر انجام دهند.

بر اساس این گزارش ، مدرسه 30 کلاسه سردار شهید “قاسم سلیمانی” این روز با حضور معاون مهندسی عمرانی در اراک به بهره برداری رسید.

نیش این پروژه در سال 1988 در زمینی به مساحت پنج هزار و 465 متر مربع فرو ریخت و برای تجهیز و بهره برداری از آن ، 9 میلیارد دلار وام ملی هزینه شده است.

به گزارش باراناخبر ، مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی نیز گفت: سال گذشته با حمایت مستقیم استاندار مرکزی و معاون وزیر آموزش و پرورش ، دستاوردهای چشمگیر و بی نظیری در تاریخ نوسازی مدارس حاصل شد. مدرسه ، بنابراین در جشنواره شهید رجایی با حمایت استاندار مرکزی ، بالاترین سطح در بین بخشهای نوسازی کل کشور به سازمان نوسازی مدارس استان اختصاص یافت.

حسین محمدی اظهار داشت: سال گذشته تعداد کلاس های خانقاه حدود 35 درصد کاهش یافته و در زمینه استاندارد سازی ، طی 6 سال گذشته ، پروژه های آموزشی و پروژه هایی که نیاز به استاندارد سازی داشتند از 83 درصد به 23 درصد کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در استان مرکزی مدرسه خشتی با روغن وجود ندارد و سال گذشته کلیه مدارس شبانه روزی استان مرکزی به سیستم گرمایشی و سرمایشی استاندارد مجهز شدند.

محمدی ادامه داد: در اوایل سال جاری 99 پروژه در استان با 637 کلاس درس و 32 درصد پیشرفت فیزیکی نیمه تمام مانده بود که زیرساخت ها به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی ادامه داد: امسال فضای آموزشی استان به طور متوسط ​​هر 10 روز یک پروژه و 5 کلاس در هفته و به طور متوسط ​​یکصد و یک متر مربع در روز افزایش یافته است. “

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا