حوادث

اعمال قانون یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار خودرو در طول اجرای منع سراسری تردد

رئیس پلیس راهور ناجا از اجرای قانون یک میلیون و صد هزار دستگاه خودرو طی اجرای 12 روزه طرح ملی توقف تردد خبر داد.

به گزارش باراناخبر ، سردار سید کمال هادیان فر با تشریح عملکرد پلیس راهور در اجرای طرح مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا در موضوع توقف تردد بین استان ها ، گفت: در برابر کرونا ملی کمک ، تشکر و قدردانی شد و امیدواریم شاهد وقفه باشیم. زنجیره انتقال این ویروس در اسرع وقت برقرار شود.

وی افزود: طی 12 روز برنامه فوق شاهد کاهش چشمگیر تردد در محورهای اصلی بودیم ، بنابراین در بزرگراه رشت-قزوین 80 درصد ، چالوس 84 درصد ، تهران-قم 71 درصد و محور کاشان-اصفهان تخفیف 58 “”

هادیان فر افزود: میانگین تردد در محورهای شمالی کشور (هراز ، فیروزکوه و چالوس) نسبت به مدت مشابه سال قبل 62 درصد و در سراسر کشور 38 درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: نیروهای پلیس راهور به صورت فیزیکی در 1422 نقطه در سراسر کشور مستقر بودند و 1910 تیم با 128840 مأمور پلیس تمام مدت بر روی این پروژه کار کردند.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: بر اساس این طرح 690 هزار و 728 دستگاه خودرو از جاده هایی که برای تردد بسته بودند برگشتند و 719 هزار و 503 خودرو نیز توسط عوامل پلیس راهور به صورت شفاهی هشدار داده شد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر استقرار فیزیکی ماموران ، از 129 دوربین جاده ای و 868 دوربین شهری به عنوان سیستمی برای کنترل و نظارت بر تردد وسایل نقلیه داخلی و غیر خانگی استفاده شد.

به گفته رئیس پلیس راهور ناجا ، بیشترین کاهش تردد به ترتیب در استان گیلان با 59 درصد ، مازندران با 58 درصد ، قزوین ، تهران و البرز با 52 درصد و خراسان رضوی با 50 درصد بوده است.

وی در مورد علت افزایش تردد پلاک های غیر داخلی در دو استان گیلان و مازندران گفت: تعدادی از رانندگان قبل از اجرای طرح توقف تردد به این دو استان سفر کرده بودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس راهور ناجا ، هادیان فر گفت: در جریان اجرای طرح توقف ترافیک ، یک میلیون و صد هزار دستگاه خودرو اجرا شد و تعداد تصادفات فوتی 44 درصد و مصدومان 28 درصد است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا