حوادث

نظر پلیس درباره واردات خودرو

به گفته جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، واردات خودروی با کیفیت می تواند باعث کاهش تصادفات، جراحات و تلفات جانی و افزایش روند تراشیدن خودروهای فرسوده شود.

به گزارش باراناخبر، در ابتدای سال 1397 بود که واردات خودرو به کشور به دلایل مختلف از جمله کمبود ارز در کشور ممنوع شد، تصمیمی که تبعات بسیاری داشت و قطعا به جیب خودروسازان شهادت داده شد. افزایش نجومی قیمت تولید کننده محصولاتی که با کیفیت و استاندارد سال های گذشته تولید می شوند و حتی سلامت و استاندارد بودن برخی از امکانات آنها مانند ایربگ، مخزن گاز، ترمز و … قابل بحث است.

در چنین شرایطی گفته می شد که مجلس شورای اسلامی در سال 1401 با واردات 70 هزار خودروی سواری به کشور موافقت کرده است. این موضوع فراز و نشیب های زیادی داشته است، حتی برخی منابع از حذف آن از بودجه سال 1401 صحبت کرده اند و البته هنوز محقق نشده است. این در حالی است که پلیس ضمن انتقاد از کیفیت برخی خودروهای تولید داخل از جمله مدافعان واردات خودروهای باکیفیت است تا چرخ اسقاط خودروهای فرسوده دوباره بچرخد و آمار تصادفات کاهش یابد.

سردار سید تیمور حسینی جانشین رئیس پلیس راهور در گفت وگو با باراناخبر، با بیان اینکه یکی از شرایط احتساب خودروهای وارداتی، اسقاط خودرو مستهلک شده است، گفت: طبق قانون با توجه به حجم و مشخصات خودروی وارداتی باید یک، دو یا سه خودرو مستهلک شده باشد. قراضه اما در سال های اخیر به دلیل ممنوعیت واردات خودرو در کشور، ضایعات خودروهای فرسوده نیز کاهش چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: واردات خودروی باکیفیت می تواند در کاهش تصادفات، جراحات و تلفات جانی موثر باشد. از طرفی همانطور که گفتم واردات خودروهای خارجی طبق قوانین کشورمان باعث فرسودگی خودروهای فرسوده می شود که در کاهش تصادفات و تعداد مجروحان و قربانیان تصادفات نیز موثر است.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا افزود: این موضوع همچنین می تواند بازار رقابتی را در بین خودروسازان داخلی ایجاد کند و منجر به افزایش کیفیت این خودروها شود که بی شک کیفیت تولید ملی و ایمنی این خودروها را افزایش می دهد. زمان آن فرا رسیده است که خودروسازان کیفیت محصولات خود را تغییر دهند و استانداردهای خود را افزایش دهند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا