اقتصادی

اجرای 80 هزار طرح اشتغالزایی در کشور/ راه اندازی بزرگترین سایت پرورش ماهی در قفس در گلستان

باراناخبر/ گلستان رئیس عامل بنیاد برکت از اجرای 80 هزار طرح اشتغالزایی در کشور در سال جاری خبر داد و گفت: اجرای این طرح ها برای 240 هزار نفر فرصت اشتغال ایجاد کرده است.

محمد ترکمانه عصر امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) امسال با هدف اقتصاد جامعه محور و افراد پایه دار 80 هزار طرح اشتغالزایی ایجاد کرده است. با اجرای این طرح ها برای 240 هزار شغل در سراسر کشور ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه یکی از حوزه های مورد علاقه ما کشاورزی و آبزی پروری است، افزود: امروز اتفاق مهمی در استان گلستان رخ داد و کلید خورد که با سرمایه گذاری 700 میلیارد دلاری بزرگترین منطقه پرورش ماهی کشور در گمیشان راه اندازی شود. که برای 15000 نفر فرصت اشتغال ایجاد می کند.

مدیرکل بنیاد برکت گفت: با اجرای این طرح اتفاق مهمی در منطقه رخ می دهد و زنجیره کامل آبزی پروری تشکیل می شود که مدت اجرای این طرح چهار سال است و با مشارکت و همکاری شکل می گیرد. . دفتر استاندار گلستان.

ترکمانه گفت: تا امروز حدود 3 هزار طرح آبزی پروری در کشور اجرا کرده ایم که بیشتر آنها در شمال و جنوب کشور اجرا شده و راه اندازی می شود.

اقتصاد دریایی یکی از مهمترین راهبردهای اقتصاد مقاومتی است

وی اقتصاد دریایی را یکی از مهمترین راهبردهای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: امروز کمتر از دو درصد تولید ناخالص داخلی ما در دریا است در حالی که در کشور حدود 198 هزار متر مربع دریا وجود دارد و این خداست. -فرصت و ظرفیت داده شده. به ما داده شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه امروز در کشور ما ظرفیت تولید پنج میلیون تن آب دارد، گفت: متاسفانه کمتر از یک پنجم ظرفیت تولید آب در کشور محقق شده و توجه در حوزه آبزی پروری است. . یکی از مهمترین مسائل است.» تاکید بر مقام معظم رهبری بوده است.

ترکمانه با بیان اینکه توجه و تمرکز در حوزه آبزی پروری از سال گذشته در دستور کار بنیاد برکت قرار گرفته است، تاکید کرد: علاوه بر استان گلستان، سایر نقاط کشور که پتانسیل و ظرفیت آبزی پروری را دارند مورد توجه قرار می گیرد.

من باید بگویم؛ این تفاهم نامه سه جانبه که با سرمایه گذاری 700 میلیارد دلاری بین استانداری گلستان، بنیاد برکت و اداره کل شیلات گلستان منعقد شد، زمینه ساز افزایش تولید و اشتغالزایی در گلستان به ویژه در مناطق محروم این استان خواهد بود.

در استان گلستان 28 تعاونی در حوزه آبزی پروری فعالیت می کنند که طرح پرورش ماهی در قفس با استفاده از ظرفیت های تعاونی ها آغاز شده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا