عمومی

اعزام مواکب به عتبات عالیات باید زودتر از این انجام می‌شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، جعفر شهامت با بیان اینکه همزمانی اعزام موکب ها به عتبات عالیات با اعزام زائران اربعین فشار مضاعفی را بر حوزه حمل و نقل جاده ای وارد کرده است، اظهار داشت: این امر موجب شده است تا با اعزام زائران اربعین به عتبات عالیات وارد شود. در روزهای کرونا بیشتر اتوبوس ها تک سرنشین بودند. و تعداد صندلی ها از 44 صندلی به طور متوسط ​​به حدود 32 صندلی کاهش یافت و برخی از ناوگان نیز به خدمت کارخانه و معدن خارج شدند.

مدیرکل راهداری خراسان رضوی افزود: با توجه به کمبود ناوگان، با دستور استاندار و فرماندار مشهد، فراخوان بازگشت ناوگان مذکور انجام شده که تعدادی از آنها با همکاری صنایع و کارخانجات بازگشته اند. اما برخی از آنها برنگشته اند که کار را دشوار کرده است. .

وی ادامه داد: همچنین اعزام موکب ها به زیارتگاه ها باید زودتر انجام می شد اما همزمان با اعزام زائران اربعین بود که فشار را در این منطقه دوچندان کرد.

شهامت تصریح کرد: از یک سو با توجه به اعزام ناوگان از سراسر کشور به مرزهای غربی، بازگشت مسافران سایر استان ها که با اتوبوس تردد کردند. غیر مشهدی به سختی به این شهر سفر کرده بودند مقابل این اتفاق افتاد و باید ناوگانی برای انتقال آنها تهیه می شد.

مدیرکل راهداری خراسان رضوی بیان کرد: با تمهیدات اندیشیده شده روزانه 15 تا 25 دستگاه اتوبوس برای اعزام موکب ها استفاده می شود. در نظر گرفته شود با دستور استاندار یک تا دو قطار اضافه شده و مساعدت های لازم برای استفاده از ظرفیت های ناوگان داخلی شهرستان صورت گرفته است.

دکمه بازگشت به بالا