عمومی

زنجان پایلوت انجام تست پی سی آر و سریع کرونایی کشور است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، فتح الله حقیقی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در استانداری زنجان اظهار داشت: برخی از مردم عمداً استان را در مورد وضعیت خوب کرونا در فضای مجازی ، که به هیچ وجه خوب نیست ، اطلاع رسانی نادرست می کنند.

وی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان باید به موقع از وضعیت ویروس کرونا استان اطلاع رسانی کند.

استاندار زنجان با اشاره به مرگ و میر ناشی از تاج در ماه های اول امسال نسبت به سال 1998 در فضای مجازی استان ، گفت: فردی در این استان سعی کرده است این آمار را تفسیر کند که در حالی که بد پیش می آید این استان از نظر مرگ وضعیت خوبی دارد و میر تاج دارد و مجبور است با شخصی که اطلاعات غلط در این زمینه منتشر کرده برخورد کند.

حقیقی خاطرنشان کرد: طی روزهای گذشته 109 هزار و 838 نفر در استان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد یک هزار و 563 نفر و 1.4 درصد فوت کرده اند.

وی افزود: زنجان از نظر مرگ و میر تاج در وضعیت بهتری قرار دارد ، هشت دهم یک درصد کشور و 99 هزار و 979 نفر معادل 90.2 درصد بهبود یافته است.

استاندار زنجان تصریح کرد: استان زنجان پایلوت PCR و آزمایش سریع کرونا در کشور است و حدود 460 هزار آزمایش کرونا انجام شده است و این استان از نظر آزمایش کرونا وضعیت خوبی دارد.

حقیقی افزود: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی استان زنجان موفقیت هایی در این زمینه به دست آمده است.

وی یادآور شد: مردم دلسوز به دنبال پیشرفت استان خود هستند ، اما این موضوع حیرت انگیز است ، خدمات مهم است و در این میان ، تفسیر نادرست مرگ و میر توسط کرونا ، ذهن مردم را مختل و مزاحم می کند و حتی یک بار امنیتی نیز به همراه دارد. این اصلا خوب نیست.

استاندار زنجان بر ضرورت تقویت رعایت پروتکل های بهداشتی در استان تاکید کرد و افزود: احترام به سلامت فردی و اجتماعی در استان نیازمند تقویت است.

دکمه بازگشت به بالا