استان ها

استاندار: تسهیل فرایند کسب و کار اولویت آذربایجان‌شرقی است

محمدرضا پورمحمدی روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه پنجره واحد فیزیکی شروع یک تجارت در اتاق بازرگانی تبریز با بیان اینکه این استان یکی از پیشروان در ایجاد و راه اندازی ویندوز واحدهای سرمایه گذاری است ، افزود: این برنامه از سال 1392 شروع به کار کرد و هم اکنون فعال است.

وی اظهار داشت: در زمینه پنجره فیزیکی شروع یک تجارت ، از سال گذشته برنامه ها و مقدمات اجرایی آن در استان با همکاری اداره های کل دارایی و قوانین ، امور اقتصادی و مالی ، امور مالیاتی ، فرهنگ و رهنمودهای اسلامی ، اداره پست و اتاق بازرگانی آغاز و امروز فعالیت رسمی خود را آغاز می کند.

پورمحمدی با تأکید بر ارزش و اهمیت تسهیل روند کار ، یادآور شد: امروز در شرایط دشوار اقتصادی و وجود تحریم های ظالمانه دشمن و همچنین شرایط کرونا ، ما به راحتی نیاز به چنین تسهیلاتی برای تسهیل سرمایه گذاری و ثبت نام داریم. از شرکتهای مختلف “. در حقیقت ، تمام دستگاههای اجرایی استان توجه ویژه ای به آن دارند.

وی لزوم تسهیل در حوزه مشاغل را همکاری و نزدیک و فشرده دستگاههای مختلف اجرایی با صاحبان صنایع و تولید کنندگان به سرپرستی اتاق بازرگانی تبریز دانست و افزود: در حال حاضر شاهد شرایط خوبی هستیم. و همکاری مناسب بین ما وسیله ای است به گونه ای که سطح 16 آذربایجان شرقی در فضای کسب و کار به 10 سال گذشته افزایش یافته است.

پورمحمدی از آذربایجان شرقی به عنوان استانی با امکانات و ظرفیت های قابل توجه تاریخی ، فرهنگی ، جغرافیایی و مهمتر از همه با مزیت های اقتصادی و تجاری در منطقه شمال غربی کشور یاد کرد. اجرا می شود

وی با بیان اینکه هم اکنون 11 واحد تولید خودرو فعال در آذربایجان شرقی وجود دارد که 35 درصد از قطعات این صنعت را در ایران تولید می کنند ، افزود: وجود 5 هزار واحد صنعتی و تولیدی با بیش از 10 کارگر از دیگر مزیت های اقتصادی است. و تولید کننده استانی. ضرورت ایجاد یک پنجره واحد فیزیکی برای شروع یک تجارت اجتناب ناپذیر است.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز همچنین در این مراسم گفت: شروع پنجره راه اندازی کسب و کار برای بهبود جایگاه ایران در زمینه تجارت و سرمایه گذاری ضروری است و گفت: “ما در اتاق بازرگانی تبریز تنظیماتی را در این زمینه انجام داده ایم. فرصت از سال گذشته “.

یونس جیله وضعیت اقتصادی کنونی ایران را بسیار دشوار خواند و گفت: دولت وضعیت سختتری را طی می کند و راه برون رفت از این وضعیت همکاری و پشتیبانی متقابل از بخش های دولتی و غیردولتی است.

وی با تأکید بر حمایت دولت از بخش خصوصی ، افزود: بسیاری از بنگاه های دولتی ارزهای خود را به چرخه اقتصادی کشور بازگردانده اند و دولت نیز باید در پاسخ به این فعالیت های مؤثر سیاست های محرکی را دنبال کند.

جیل با اشاره به شرایط دشوار تولید در کرونا ، از بسته شدن بسیاری از واحدهای تولیدی کوچک در آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: وزارت امور اقتصادی و دارایی باید در این شرایط حمایت های لازم را برای صنایع کوچک انجام دهد.

براساس این گزارش ، پنجره فیزیکی شروع به کار امروز به طور همزمان در تبریز ، در شهرهای اصفهان ، شیراز و مشهد که قبلاً در استان تهران مورد بهره برداری قرار گرفت ، راه اندازی شد.

کاهش مدت پروانه ثبت شرکت از 72 روز به 72 ساعت به عنوان یکی از مهمترین اهداف شروع یک پنجره اولیه کسب و کار بدنی اعلام شده است.

به گفته مقامات وزارت اقتصاد و دارایی جمهوری اسلامی ایران ، از نظر فضای کسب و کار ، در بین 190 کشور جهان در رتبه 178 قرار دارد و با انتشار این پنجره می توان امیدوار بود که این امر را بهبود بخشیم. موقعیت

48

دکمه بازگشت به بالا