عمومی

سهم هزار میلیارد تومانی آذربایجان شرقی در بودجه ۱۴۰۱ – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، مسعود پزشکیان امشب در نشست خبری در خصوص آخرین حواشی اخذ مالیات در اتوبان تبریز – سهند گفت: از اولین دوره در سال 87 به عنوان نماینده مردم تبریز، Sku و من به آذرشهر انتخاب شدم، وضعیت اتوبان تبریز – سهند را دوست داشتم و دنبال می کردم.

وی افزود: در نهایت بزرگراهی که سال ها نیمه تمام بود با پیگیری های وزارت راه و شهرسازی با مشارکت 60 درصد سرمایه گذاران و 40 درصد دولت به بهره برداری رسید. “

نماینده مردم تبریز Sku و آذرشهر گفت: اگر در ابتدای پیشنهاد پروژه بزرگراه تبریز – سهند این کار محقق می شد، طبق برآوردها 50 میلیارد دلار اعتبار می گرفت، اما اکنون با 2 هزار میلیارد دلار نمی توانستیم این بزرگراه را تکمیل کنیم. اعتبار

پزشک در ارتباط با وصول عوارض بزرگراه تبریز سهند تصریح کرد: در هر صورت با توجه به اینکه پروژه با مشارکت سرمایه گذار تکمیل شده است، در صورت عدم پرداخت تمام هزینه های سرمایه گذاران توسط دولت باید عوارض اخذ شود که با توجه به شرایط فعلی غیرممکن است. وضعیت اقتصادی، مگر اینکه بخواهند بدون پول پرداخت کنند.

وی در خصوص سوالات مطرح شده در جلسه مبنی بر محرمانه بودن قرارداد بزرگراه تبریز – سهند گفت: بحث محرمانه ای در این زمینه وجود ندارد، حتی طبق قرارداد 40 درصد دولت در این پروژه سخت پیگیری می کند. ” از ما خیلی داریم.

نماینده مردم تبریز Sku و آذرشهر گفت: دولت می تواند با تشکیل جلساتی در این زمینه تصمیمات لازم را برای تامین مالی سرمایه گذار به صورت نقدی اتخاذ کند.

این پزشکان با اشاره به پروژه های موفق کشورهای اروپایی در کنار بزرگراه ها اظهار داشتند: در دنیا در حاشیه بزرگراه ها منطقه گردشگری یا علمی ایجاد می کنند که منجر به ایجاد اشتغال و درآمد می شود، حتی می توانیم این بزرگراه را ادامه دهیم. . در منطقه گردشگری کندوان و برای جذب گردشگر.» کسب درآمد کنید.

وی با اشاره به پروژه های نیمه تمام در استان گفت: بزرگراه تبریز – بازرگان که راه ارتباطی ایران به اروپا است یکی از این پروژه ها است. میزبان که باید سرمایه گذاران را برای تکمیل جذب کند، زیرا دولت نمی تواند چنین وامی بدهد و بدون مشارکت نمی تواند پروژه را تکمیل کند.

نماینده مردم تبریز Sku آذرشهر با انتقاد از برخی بروکراسی های اداری گفت: در شهر جدید 200 هزار نفری سهند بیمارستان نداریم و پس از رایزنی با وزارتخانه و کمیسیون بهداشت مجوز لازم برای ساخت بیمارستان در این منطقه را گرفته ایم. و سرمایه گذاران را جذب کرده اند.» مانع عملکرد اداره می شوند.

پزشکیان ادامه داد: با توجه به تصمیماتی که در مجلس برای پزشکان و اساتید دانشگاهی که نمی توانند درآمد ماهانه بالای 32 میلیون دلار داشته باشند، یا شاهد خروج نخبگان از کشور خواهیم بود یا خیر. آماده کار و نوآوری است.”

وی ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه های دنیا از نسل 3 یا 4 هستند اما دانشگاه های ما نسل دوم هستند و لازم است دانشگاه ها بر اساس نیاز جامعه دانش تولید کنند.

نماینده مردم تبریز Sku وآذرشهر وی افزود: در سال های آینده در دنیا خودروهای بنزینی نخواهیم داشت زیرا به سمت تولید خودروهایی رفته اند که با انرژی باد کار می کنند اما به فکر واردات خودروهای فرسوده و مونتاژ داخلی هستیم.

این پزشکان افزودند: ما باید با دنیا جلو برویم و دانشجوی ما باید به جای مونتاژ خودرو به فکر تولید خودرو و قطار برقی باشد.

وی گفت: اگر می‌خواهیم کشور، استان و دانشگاه خود را توسعه دهیم، باید افراد نخبه و توانمند را شناسایی کنیم و به آنها میدان کار و عمل بدهیم.

نماینده مردم تبریز Sku وآذرشهر وی همچنین برای طرح احیای دریاچه ارومیه گفت: با توجه به اینکه در فصل بارندگی هستیم، انتقال 600 میلیون مترمکعب آب از زاب دریاچه ارومیه یکی از پروژه های نیمه تمام است که در 36 کیلومتری تونل این پروژه تکمیل شده و برای تکمیل پروژه 300 میلیارد دلار وام نیاز است که متاسفانه امسال دولت هیچ وامی برای این پروژه پرداخت نکرده است.

پزشکیان در خصوص استقلال مس آذربایجان نیز گفت: در این زمینه جلسات متعددی با وزیر صنعت داشته ایم، وی مشکلی در اجرا ندارد و صرفاً به دلیل بورسی بودن صنعت مس، روند اجرایی آن کوتاه است. پیچیده است و باید یک تیم متخصص تشکیل شود.

دکمه بازگشت به بالا