استان ها

عزم مدیریت آذربایجان‌شرقی برای جذب سرمایه‌گذار در بخش خصوصی است

به گزارش باراناخبر از تبریز، عابدین خرم در جلسه ستاد سرمایه گذاری استان اظهار داشت: زمانی که به دنبال جذب سرمایه برای استان هستیم، باید به پیش شرط ها و زیرساخت های آن اعم از زمین، انرژی و دسترسی آسان به حمل و نقل توجه شود.

وی کمبود برق را یکی از مشکلات اساسی توسعه صنعتی استان عنوان کرد و افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده، استان برای توسعه صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات به 1500 مگاوات برق نیاز دارد.

وی گفت: در حوزه آب اگر آخرین مشکل پنج سد که صد درصد اجرا شده و چهار سد دیگر که حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند حل شود، با آن مواجه نخواهیم شد. غیبت».

خرم در خصوص پروژه های سرمایه گذاری در شهرستان میانه از جمله احداث مجتمع پتروشیمی و سه مجتمع فولادی، گفت: پرونده و پیشنهادات سرمایه گذاران این پروژه ها به دستگاه های ذیربط ارسال و نظر کارشناسان اعلام می شود. ماه بعد “.

وی در خصوص طرح احداث نیروگاه خورشیدی خصوصی یادآور شد: با توجه به نیاز مبرم استان به تامین برق، لازم است زمین مورد درخواست این شرکت توسط اداره کل منابع طبیعی و شهرهای صنعتی استان تامین شود. ظرف یک ماه».

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: سرمایه گذار باید قاطعانه و بدون معطلی کار کند و در این مدت مجوزهای لازم صادر شود.

در این جلسه طرح توسعه یک واحد صنعتی در شهر سرمایه گذاری خارجی با حجم سرمایه گذاری 10 میلیون دلاری و ایجاد شغل برای 500 نفر و مشکلات پیش روی منطقه ویژه اقتصادی سراب تصویب شد. .

48

دکمه بازگشت به بالا