عمومی

آخرین خبرها از ساماندهی حریم «فلک الافلاک» – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، نشست ساماندهی حریم خصوصی و ثبت جهانی قلعه «فلاک ستاره شدن» استان لرستان با حضور مسئولان استانی و همچنین مسئولان وزارت دفاع و میراث فرهنگی برگزار شد.

رکورد جهانی “Flak ستاره شدنموجب تحول در اقتصاد گردشگری لرستان خواهد شد

فرهاد جواهر فروش استاندار لرستان در این دیدار گفت: این جلسه بر اساس یک رویکرد قاطع است گرفتن برای آزادسازی قلمرو قلعه تاریخی “فلاک ستاره شدن«خرم آباد به منظور ثبت جهانی این اثر برگزار شد.

وی ادامه داد: ثبت جهانی قلعه «فلاک ستاره شدناقتصاد گردشگری لرستان تحول چشمگیری خواهد داشت.

آخرین اخبار در مورد حریم خصوصی سازمان

استاندار لرستان با تشریح شرایط جغرافیایی و روابط نزدیک فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ساکنان این استان با هفت استان همجوار گفت: ثبت قلعه فلکی. ستاره شدن» در فهرست میراث جهانی منشا تحول مهم و اساسی در توسعه اقتصاد گردشگری استان خواهد بود.

جواهر فروشگفت: برگزاری چنین نشست هایی با هدف همدلی و اتحاد برای توسعه گردشگری در لرستان و مردم استان آن.

وی ادامه داد: مطمئن هستم گروه جهادی و مردمی سپاه همچون همیشه در اجرای موضوع آزادسازی حریم این دژ تاریخی با توجه به خواست مردم لرستان مشارکت خواهند داشت.

تلاش وزارت دفاع پاسخگویی به مطالبه مردم لرستان است

رضا طلایی نیک، معاون برنامه توسعه مدیریت کم اهمیت در این جلسه راهبرد و مسائل پارلمانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز بیان شد: برگزاری این نشست نشان دهنده عزم جمعی و جدی برای آزادسازی قلعه است.

آخرین اخبار در مورد حریم خصوصی سازمان

وی گفت: مردم لرستان همواره ثابت کرده اند که در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی ایران پیشتاز هستند.

معاون برنامه توسعه مدیریت کم اهمیت راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما در وزارت دفاع تحقق این خواسته برای مردم استان لرستان خواهد بود.

رکورد جهانی “Flak ستاره شدن» لرستانی نقطه اصلی گردشگری می شود

سید نظام الدین موسوی رئیس شورای اسلامی نیز در این جلسه اعلام کرد: ثبت جهانی قلعه فلک ستاره شدن لرستانی نقطه اصلی گردشگری است.

وی گفت: با ثبت جهانی قلعه «فلاک ستاره شدنلرستان به یکی از سکوهای گردشگری تبدیل شده است و ثبت این اثر برای او نکته قابل اعتمادی خواهد بود.

سخنگوی شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد: حاضران در جلسه به عنوان یک گروه تخصصی، اتفاق مثبتی را که خواست ولی فقیه و مردم انقلابی لرستان است، مشخص کنند.

آخرین اخبار در مورد حریم خصوصی سازمان

تخلیه کامل تجهیزات سپاه از ساختمان قدیم تا پایان آذر 1402

علی شمخانی نماینده مردم در امور حقوقی و امور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این جلسه اظهار داشت: طبق جمع بندی ها، وام مورد نیاز برای تکمیل ساختمان جدید سپاه حضرت ابوالفضل (ع) است.آ) استان لرستان مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی گفت: اگر مسئولان مربوطه با مدیریت و سازمان برنامه هماهنگی کنند کم اهمیت این وام را سریعتر تزریق کنید، ساختمان جدید سپاه حضرت ابوالفضلآ) لرستانی اواخر شهریور ماه سال آینده تکمیل می شود.

معاون حقوقی و امور سپاه گفت: در این صورت و با احتساب زمان سه ماهه برای تخلیه کامل تجهیزات از تاسیسات قدیمی در حریم قلعه فلک. ستاره شدناین رویداد مهم در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان لرستان تا پایان آذرماه 1402 برگزار می شود.

قلعه باستانی “فلاک ستاره شدن» یکی از شاخص ترین آثار تاریخی ایران و جهان، بنای آجری بزرگ از دوره ساسانی است که هنوز بر فراز تپه ای باستانی در مرکز شهر خرم آباد، در انتظار دوستداران میراث فرهنگی این شهر است. منطقه

آخرین اخبار در مورد حریم خصوصی سازمان

زیبایی و معماری شگفت انگیز قلعه فلک ستاره شدن این قلعه تاریخی و باستانی لرستان را بسیاری از صاحب نظران به عنوان یکی از شاهکارهای مهندسی و معماری جهان لقب داده است.

این قلعه از نظر موقعیت استراتژیک در قرن چهارم هجری مقر حکومت بوده است حسنویه و گنجور در زمان آل بویه آمد و از قرن ششم پس از بنای شهر جدید خرم آباد این قلعه به خرم آباد و شاید نام فلک نیز معروف شد. ستاره شدن در دوره قاجار ذکر شده است.

این بنای منحصر به فرد متعلق به دوره ساسانیان و به شماره ۸۸۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

دکمه بازگشت به بالا