اجتماعی

ضرورت رسوب‌زدایی ۵ سد تأمین کننده آب تهران/وجود سه گسل بسیار خطرناک در محدوده استان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران از ضرورت شیرین سازی پنج سد آبرسانی استان تهران خبر داد.

به گزارش باراناخبر، حامد یزدی آنلاین در این خصوص گفت: عصر امروز پنجشنبه جلسه ای با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد که در آن نکات و موضوعات بسیار مهمی در حوزه مدیریت بحران در محل مورد بحث و بررسی قرار گرفت. .

وی ادامه داد: در این جلسه موضوعاتی مانند احداث سدهای زیرزمینی، توجه به هشدارها در خصوص میزان آب سدهای استان تهران، اهمیت رعایت طرح، ذوب شدن سدها، جلوگیری از ساخت و ساز ساختمان ها مطرح شد. مورد بحث قرار گرفتند. در محدوده گسل ها و در مسیر سیلابی و همچنین توجه ویژه ای به آموزش مدیریت بهینه بحران شد.

به گفته وی، با توجه به کاهش حجم آب سدها، لازم است 5 سد آبرسانی استان تهران ذوب شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: در این جلسه همچنین به توجه بیشتر به میزان مصرف آب اشاره شد. همچنین با توجه به اینکه حجم زیادی از سدهای تامین آب استان تهران از گل و لای و رسوبات کاسته شده است، موضوع صرفه جویی در مصرف آب و لزوم رسوب زدایی سدهای موجود اهمیت بیشتری یافته است. .

وی در ادامه با اشاره به وجود گسل های خطرناک در استان تهران گفت: با توجه به اعلام رئیس سازمان مدیریت بحران کشور مبنی بر وجود سه گسل بسیار خطرناک در استان تهران، در این زمینه تاکید شده است. که احداث ساختمان در محدوده گسل و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا