اجتماعی

اتصال متروی اسلامشهر به تهران

شهردار تهران ایجاد خطوط انشعاب کوتاه در انتهای خطوط مترو را یکی از راه های افزایش بهره وری اعلام کرد.

به گزارش باراناخبر ، پیروز حناچی عصر امروز در مراسم آغاز عملیات احداث ترمینال مترو آزادگان و توسعه جنوبی خط 3 مترو ، با بیان اینکه بیمارستانی در منطقه 18 به عنوان مرکز پزشکی کودکان توسط اهداکنندگان پرسرعت و توسعه جنوبی خط در حال ساخت است. 3 می تواند خدمات را افزایش دهد “اتصال منطقه 18 به شبکه راه آهن یکی از اهداف توسعه جنوبی خط 3 بود ، زیرا اگر می خواستیم منتظر اسناد و برنامه های بالادست باشیم ، باید تا زمان ساخت خط 11 صبر کنیم. ، اما اکنون با انشعاب خط 3 ، یک راه کوتاه وجود دارد “. ایجاد شد که مترو سریعتر به منطقه 18 برسد.

وی با بیان اینکه اتصال مترو به مترو اسلامشهر و همچنین اتصال به این بیمارستان می تواند کمک زیادی به توسعه حمل و نقل عمومی کند گفت: خطوط مترو با سرعت زیادی ساخته شده اند اما ترمینال به همین ترتیب ساخته نشده است. اگرچه امکان عکسبرداری با ترمینال وجود ندارد زیرا این مسئله اساسی است ، اما پایانه ها تأثیر زیادی بر کیفیت سیستم خدمات دارند.

وی با بیان اینکه مقایسه مترو تهران با لندن منصفانه نیست زیرا مترو لندن 100 سال قدمت دارد اما مترو تهران تنها 20 سال قدمت دارد و ما در تلاش هستیم با سرعت بالا حرکت کنیم ، گفت: ما چیزهای زیادی از دست داده ایم فرصت ها. به خصوص بین سالهای 1984 و 1992 ، که منابع کشور به وفور یافت می شد و توسعه امکان پذیر بود ، سرعت مترو باید افزایش می یافت.

وی با بیان اینکه ایجاد شعبه در انتهای خطوط مترو یکی از راه های افزایش بهره وری است که ایجاد خطوط کوتاه برای خدمات بهتر در انتهای خطوط نیز در دنیا رایج است ، گفت: با این روش ، مناطق شهری فراموش شده به مرکز شهر برمی گردند.

حناچی با اشاره به توسعه شهرهای اقماری متناسب با توسعه کلانشهرها ، گفت: براساس مصوبه شورای عالی ترافیک ، اتصال مترو با شهرهای اقماری در دستور کار قرار گرفته است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه روزانه میلیون ها نفر از مترو و اتوبوس استفاده می کنند و به همین دلیل حمل و نقل عمومی در کلانشهرها یک امر حاکمیتی است ، گفت: به نظر می رسد شاید دولت قصد نداشته مسئولیت مترو را از بین ببرد. مترو تغییر کرده و به همه شهرداریها رسیده است ، سهم دولت کاهش یافته است ، اما ما در تلاش هستیم تا حمل و نقل عمومی را توسعه دهیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا