بین الملل

ادعای ایروان درباره عقب راندن صلح‌بانان روس توسط جمهوری آذربایجان

به گزارش خبرگزاری آنلاین باراناخبر، یک رسانه ارمنی چهارشنبه شب به وقت تهران مدعی شد که نیروهای جمهوری آذربایجان حرکت کاروان نظامی نیروهای حافظ صلح روسیه را متوقف کردند.

به گزارش خبرگزاری «نیوز ارمنستان»، ارتش آذربایجان روز سه شنبه یک کاروان نیروهای حافظ صلح روسیه را متوقف و آنها را به عقب برگرداند.

بر اساس این گزارش، کاروان نیروهای حافظ صلح روسیه متشکل از چهار خودروی نظامی شامگاه سه شنبه هنگام حرکت به سمت پاسگاه ارتش آذربایجان در جاده عسکران – آقدره متوقف شد.

بر اساس ادعای این منبع خبری، تعدادی سلاح کلاشینکف صلحبانان روسی توسط نیروهای جمهوری آذربایجان کشف و ضبط شده و این کاروان به عقب رانده شده است. تاکنون مقامات جمهوری آذربایجان و روسیه به این ادعا واکنشی نشان نداده اند.

بر اساس توافق بین ایروان و باکو، ارمنستان بخش‌هایی از سرزمین‌هایی را که برای دهه‌ها تحت کنترل خود بود، واگذار کرد و روسیه حدود 2000 نیروی حافظ صلح را برای نظارت بر آتش‌بس شکننده در قره‌باغ کوهستانی مستقر کرد. شش هفته درگیری بین همسایگان قفقاز بیش از 6500 کشته در پاییز 2020 برجای گذاشت و آتش بس با میانجیگری روسیه انجام شد.

جنگ برای منطقه قره باغ کوهستانی در 9 نوامبر 2020 (19 نوامبر 2019) با توافقنامه آتش بس امضا شده توسط نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و رئیس جمهور روسیه و روسیه پایان یافت. نقش میانجی در این توافق داشت. جمهوری آذربایجان در این دور از درگیری ها مناطقی از جمله قره باغ را از اشغال ارمنستان خارج کرد.

با وجود حضور روسیه به عنوان میانجی، این دو کشور همواره در خطوط مرزی درگیری دارند و طرفین یکدیگر را به نقض آتش بس و تیراندازی به مواضع یکدیگر متهم می کنند.

وزیر دفاع ارمنستان روز چهارشنبه در دیدار میدانی از خط مقدم این کشور با جمهوری آذربایجان، در رویدادی مرتبط با تحولات ایروان و باکو، از افزایش امنیت مرزها و بهبود اوضاع اطمینان داد. ارتش. زیر ساخت.

سورن پاپیکیان وزیر دفاع روز چهارشنبه از لشکر دوم ارتش و خط مقدم این کشور با باکو بازدید کرد. وزیر دفاع ارمنستان در بازدید از این یگان نظامی با ستاد فرماندهی آن در خصوص ارتقای آمادگی رزمی پرسنل، نوسازی زیرساخت ها و بهبود شرایط یگان ها گفتگو کرد. وزیر دفاع ارمنستان با حضور در منطقه مرزی شرقی از مواضع رزمی و اقدامات بهسازی خط مقدم در آنجا بازدید کرد.

پاپیکیان به نیروهای ارمنستان اطمینان داد که تمام مسائل مربوط به امنیت خط مقدم به درستی بررسی و حل خواهد شد. وی خطاب به ارتش ارمنستان اطمینان داد که این بهبود زیرساخت های نظامی و وضعیت پرسنل کانون توجه رهبری نظامی و سیاسی ارمنستان است.

انتهای پیام/




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا