عمومی

هشدار درگیری روسیه و اوکراین

با توجه به پایگاه داده باراناخبر ،
دولت روسیه بار دیگر نسبت به عواقب تشدید درگیری در مرز با اوکراین هشدار داده است.

دیمیتری کوزاک ، یک مقام ارشد کرملین ، هشدار داد که آغاز یک عملیات نظامی بزرگ در شرق اوکراین آغاز پایان اوکراین خواهد بود.

این مقام روسی افزود بسته به مقیاس و مقیاس درگیری نظامی در منطقه ، روسیه متعهد می شود از جان شهروندان شرق اوکراین محافظت کند.

دیمیتری پسکوف ، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت: “روسیه کسی را تهدید نکرده و نخواهد کشت.”

وی افزود: “آنها (سربازان و تجهیزات نظامی روسیه) در آنجا (در مرز اوکراین) باقی می مانند تا زمانی که وزارت دفاع و فرمانده کل قوا این کار را منطقی تشخیص دهند.”

اوکراینی ها اخیراً روسیه را به استقرار نیرو در اطراف مرز مشترک متهم کرده و ادعا کرده اند که جدایی طلبان مورد حمایت روسیه به طور سیستماتیک آتش بس در شرق اوکراین را نقض می کنند.

عصر روز چهارشنبه ، وزارت دفاع ایالات متحده تماس تلفنی بین ستاد مشترک ارتش ایالات متحده و همتایان روسی و اوکراینی آنها را اعلام کرد.

سخنگوی پنتاگون گفت: “واشنگتن از تشدید اوضاع در شرق اوکراین نگران است و از تحرکات نیروهای روسی در مرز مطلع است.”

اوکراین اخیراً چند صد میلیون دلار کمک نظامی از جمله خودروهای زرهی ، پهپادها و موشک های ضد تانک به کشورش اعلام کرد.

وزارت دفاع روسیه روز گذشته (پنجشنبه) اعلام کرد که در واکنش به این اقدامات تحریک آمیز ، ناوگان نیروی دریایی خود را برای آموزش به دریای سیاه اعزام کرده است.

وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه گفت که برای ارزیابی آمادگی رزمی خود ، که شامل بیش از 4000 تمرین نظامی در این ماه (آوریل) است ، بازرسی از پیش برنامه ریزی شده نیروهای مسلح خود را آغاز کرده است.

دکمه بازگشت به بالا