عمومی

احیای کارخانه اسید سیتریک کرمانشاه با تمام ظرفیت در آینده نزدیک – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، سید صولت مرتضوی بعد از ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه اسید سیتریک در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: این کارخانه در گذشته توسط شرکت سرمایه گذار تأمین اجتماعی به منظور تأمین نیاز داخل و ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر پایه گذاری شد.

وی با ابراز تأسف در عملکرد ضعیف کارخانه اسید سیتریک، افزود: در سنوات گذشته به دلیل ضعف در برنامه‌ریزی و استفاده نامطلوب از ظرفیت این کارخانه دچار تعطیلی شد اما طی سفر رئیس‌جمهور به استان کرمانشاه با مطلع شدن از وضعیت تعطیلی این کارخانه و کارخانه کاغذ غرب دستور پیگیری ویژه را صادر کردند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه تصریح کرد: در مصوبات سفر رئیس جمهور راه‌اندازی ۲ کارخانه اسیدسیتریک و کاغذ غرب در دستور کار قرار گرفت که با ورود همه جانبه وزارت‌خانه و همکاری جوانان مسلط به دانش بنیان مرحله پیش راه‌اندازی کارخانه اسید سیتریک انجام شده و در آینده نزدیک این کارخانه به طور جدی‌تر کار خود را آغاز خواهد کرد.

مرتضوی ادامه داد: با اقدامات انجام شده و راه‌اندازی کارخانه‌های نام برده کارگران و فعالان این کارخانه به کار خود با خواهند گشت و از سوی دیگر طرح‌های توسعه‌ای دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کارخانه اسید سیتریک علاوه بر اینکه نیاز داخلی کشور را تأمین می‌کند امکان صادرات و ارز آوری مطلوب را به همراه خواهد داشت.

مرتضوی در پایان با ابراز امیدواری برای راه‌اندازی کامل کارخانه اسیدسیتریک استان کرمانشاه، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده این کارخانه تا پایان اسفندماه راه‌اندازی خواهد شد و فاز به فاز شاهد افزایش تولیدات آن خواهیم بود.

دکمه بازگشت به بالا