اجتماعی

تصمیم گیری نهایی برای تعطیلی فردا در ساعت ۲۲ امشب/لغو بازی پرسپولیس و آلومینیوم

دیدار پرسپولیس و آلومینیوم که قرار بود فردا (19 فروردین) در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شود لغو شد.

به گزارش باراناخبر با حضور استاندار تهران در دفتر استاندار تهران امروز کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران برگزار و بر عدم برگزاری مسابقات ورزشی و ورزشی در فضاهای باز تاکید شد.

از دیگر مصوبات این نشست، لزوم آمادگی کامل دانشگاه های علوم پزشکی، بیمارستان ها و اورژانس و هلال احمر است و تصمیم نهایی در مورد تعطیلی مدارس تا پایان امشب اعلام می شود.

همچنین به بیماران تنفسی توصیه شد از سفر به خارج خودداری کنند.

به گزارش باراناخبر، محسن منصوری – استاندار تهران – در پایان جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران، در تشریح تصمیمات اخیر این کمیته با توجه به تشدید گرد و غبار در استان تهران، گفت: از ساعت 17:00:00 امروز کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران با نمایندگانی تجهیزات مشابهی را برگزار و آخرین اخبار و گزارش های آلودگی هوای تهران را بررسی کرد.

وی افزود: وضعیت فعلی آلودگی هوا خوب نیست و در حال حاضر شاخص 430 را نشان می دهد، اما این آلودگی رو به کاهش است و از طرفی مواد آن با آلودگی های شیمیایی ناشی از تردد خودروها متفاوت است که بیشتر ما با آن مواجه هستیم. . در فصل سرد.” اما در هر صورت سلامت شهروندان را تهدید می کند.

منصوری ادامه داد: طی یکی دو ساعت اخیر به دلیل وزش باد تعداد شاخص آلودگی هوا کاهش یافته و اسن و پیش بینی های هواشناسی حاکی از وزش باد و احتمال بارندگی است که می تواند آلودگی هوا را بیشتر کاهش دهد.

وی افزود: برای پیش‌بینی دقیق نقشه‌های ماهواره‌ای و سامانه‌های مانیتورینگ، جمع‌بندی نهایی به ساعت 22 امشب موکول شده است که تا آن زمان تصمیم نهایی در مورد تعطیلی یا عدم تعطیلی گرفته شده و از طریق رسانه‌ها به شهروندان اطلاع‌رسانی می‌شود. بدون شک فردا کاهش آلودگی و بهبود عدد شاخص خواهیم داشت اما به هر حال هوای خوبی نخواهیم داشت.

منصوری با اشاره به مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران یادآور شد: فردا مسابقه فوتبال که قرار بود در تهران برگزار شود یعنی دیدار پرسپولیس و آلومینیوم برای حفظ سلامت انسان ها لغو می شود. بازیکنان و هواداران ممنوع می شود و سازمان های امدادی از جمله اورژانس، هلال احمر، بیمارستان ها و دانشگاه های علوم پزشکی در آماده باش کامل خواهند بود.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا