اقتصادی

اجرای ۵ پروژه برای تنوع‌بخشی به مصرف نهاده‌های دام و طیور

معاون علمی و فناوری ستاد توسعه بیوتکنولوژی رئیس جمهور اعلام کرد: 5 طرح ملی برای تنوع بخشی به مصرف نهاده های دام و طیور در کشور اجرا شده است.

به گزارش باراناخبر، با همت معاونت علمی و فناوری ستاد توسعه بیوتکنولوژی ریاست جمهوری، 5 طرح ملی برای تنوع بخشی به مصرف نهاده های دام و طیور در کشور اجرا شده است. برنامه هایی مانند «تعویض ذرت و سویا با ضایعات کشاورزی خانگی برای خوراک دام، طیور و آبزیان (1500 تن در ماه)»، «تولید خوراک دام از ضایعات نخل (تولید 30 تن خوراک فرآوری شده در روز)»، تولید تجهیزات پخت و پز و بازیافت ضایعات پروتئینی (قابلیت تولید 1500 تن پروتئین در سال)، «فرآوری و غنی‌سازی کود مرغی خوراک دام (40 تن در روز)» و «مطالعات در مزرعه (تعیین سطح بهینه مصرف» گندم در جیره غذایی پرندگان) “.

به گفته معاون علمی رئیس جمهور، پیش بینی ها نشان می دهد با اجرای کامل این طرح ها 7 میلیون دلار صرفه جویی ارزی در کشور حاصل می شود. برنامه هایی که با اختصاص 9 میلیارد دلار اجرا می شود. البته این امر با چالش هایی مانند بازار بزرگ واردات، نبود مزرعه نمونه و مشکلات تامین نهاده مواجه است.

معاونت علمی و فناوری ستاد توسعه بیوتکنولوژی ریاست جمهوری نیز اقداماتی را برای ساماندهی این حوزه انجام می دهد که ممکن است «استفاده از علوفه نیشکر کامل در خوراک دام»، «استفاده از ضایعات میوه و سبزیجات در «خوراک دام»، تولید مواد غذایی ” دام از شاخه های فرآوری شده نیشکر “، استفاده از بقایای پسته در خوراک دام “، استفاده از برگ و طوقه چغندرقند در خوراک دام “، و غیره.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا