اقتصادی

اجرای ۱۰ پروژه ملی برای نفوذ فناوری اطلاعات در تولید محصولات زیستی

10 طرح ملی توسعه فناوری اطلاعات در فرآیند تولید محصولات بیولوژیک در کشور اجرا شده است.

به گزارش باراناخبر، ترویج بیوتکنولوژی و تاثیر آن بر تولید محصولات زیستی بدون استفاده از ابزارهای نوین و فناوری اطلاعات کارایی پایینی دارد و در برخی موارد توجیه اقتصادی ندارد. بنابراین استفاده از این فناوری در تولید محصولات بیولوژیکی دارای مزایای متعددی است. بر این اساس 10 طرح ملی برای تحقق این هدف در کشور اجرا خواهد شد.

توسعه فناوری اطلاعات در فرآیند تولید محصولات زیستی امکان تولید اقتصادی، تسهیل نفوذ فناوری، تسهیل تجاری سازی و غیره را فراهم می کند.

معاونت علمی و فناوری ستاد توسعه بیوتکنولوژی با اجرای این طرح ها به دنبال توسعه محصولات بیولوژیک و ارتقای کیفیت این محصولات است. در این راستا اجرای 5 طرح «توسعه اینترنت اشیا در مراکز هوشمند تولید محصولات بیولوژیک» و 5 طرح «توسعه سنسور از راه دور برای تولید محصولات کشاورزی ارگانیک» در دستور کار قرار دارد.

به گفته معاون علمی رئیس جمهور، توسعه سموم دفع آفات، کودهای زیستی، تولید محصولات کشاورزی سالم و غیره بر اساس اکوسیستم دیجیتال، کشاورزان را به سمت افزایش عملکرد، تولید محصولات سالم و افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی سوق می‌دهد.

اینترنت اشیا، حسگر از راه دور و هوشمند به عنوان ابزاری برای افزایش بهره وری، مدیریت خوب، افزایش تولید، تسهیل نفوذ فناوری و غیره استفاده می شود. بنابراین توسعه فناوری اطلاعات منجر به ارتقای محصولات می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا