اقتصادی

در توزیع نهاده های دام و طیور انحراف وجود دارد؛ دستگاه های مسئول پاسخگو باشند

نایب رئیس انجمن مرغداران طیور گفت: از سال گذشته تاکنون هیچگونه ثبت سفارشی برای واردات نهاده های دامی به صورت نصف و با ارز غیر دولتی انجام نشده و کلیه ورودی های فروخته شده در بازار آزاد وارد شده است. با ارز 4200 تومانی ، بنابراین آنها بازار سیاه را ترک نکردند.

حبیب اسدالله نژاد در گفت وگو با باراناخبر ، با انتقاد از شرایط تهیه و توزیع نهاده های مرغ ، اظهار داشت: “برخی از واحدهای مرغداری بیش از 30 روز عمر دارند و طبق سیستم 40 روزه بازار ، آنها باید مرغ ها را تخلیه کنند. از آنها “. اما این واحدها هنوز یک کیلوگرم داده از دولت دریافت نکرده اند. یعنی مرغدار دانه مورد نیاز را خریداری کرده و پول خود را واریز کرده است ، اما واردکننده ای که دانه را تحویل می دهد به بهانه های مختلف آن را شارژ نمی کند و مرغدار هم باید هزینه ورودی دولت و هم هزینه آن را بپردازد. هزینه تولید برای یک دوره تولید. از بازار آزاد

وی ادامه داد: دولت برای کنترل بحران به برخی گروه ها داده های زائد می دهد. مرغداران مرغ پرورش دهنده در سالن به نهاده های دولتی و خوراک دسترسی ندارند.

نایب رئیس انجمن مرغداران افزود: به دلیل اینکه سهمیه اختصاص یافته به مرغداران دیر شارژ می شود و مرغداران مجبورند نهاده های مورد نیاز خود را از بازار آزاد خریداری کنند ؛ به عبارت دیگر ، این دارو پس از مرگ سهراب مصرف می شود و از آنجا که تولیدکنندگان دارای مشکلات نقدینگی هستند ، مجبور می شوند نهاده ها را به گونه ای جابجا کنند که باعث زرق و برق تولید نشود.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون هیچ ثبت سفارشی برای واردات نهاده های دامی با ارز نیمه ارز و غیر دولتی انجام نشده است و ورودی های بازار سیاه بدیهی است دولتی است. به عبارت دیگر ، تمام ورودی های فروخته شده در بازار آزاد با ارز 4200 دلار وارد می شود و در توزیع نهاده های دولت انحراف وجود دارد.

اسدالله نژاد تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی ادعا می کند نهاده های زیادی وارد سیستم بازار نشده در حالی که وزارت صمت ادعا می کند ورودی ها به طور کامل تأمین می شود. در نتیجه ، ورودی هایی که پس از ترخیص کالا وارد سیستم بازار نمی شوند ، منحرف می شوند و دستگاه های مسئول باید پاسخگو باشند.

وی با اشاره به اینکه برخی از واردکنندگان و بازرگانان به درستی به تعهدات خود عمل نمی کنند و واحدهای مرغداری را به موقع تحویل نمی دهند ، گفت: شاید این افراد بخواهند سیستم بازار را ناکارآمد کرده و این سیستم را کاملاً از رده خارج کنند. . آنها به این دلیل که سیستم بازار دست واسطه ها و ذی نفعان را در توزیع ورودی ها قطع می کند ، این محل ها را ترک می کنند و این به نفع کسانی نیست که قبلاً در نبود سیستم بازار از این شرایط بهره مند بودند.

نایب رئیس انجمن مرغداران گفت: حتی اگر دولت تصمیم بگیرد روزی سکه 4200 تومانی را حذف کند ، این سیستم همچنان باید وجود داشته باشد تا مرغداران بتوانند بلافاصله نهاده های لازم را خریداری کنند.

وی توزیع مرغ زیر قیمت مصوب و توزیع مازاد ورودی به برخی گروه ها در ازای توزیع مرغ در بازار را سیاست غلطی دانست که دولت دنبال می کند ، افزود: اگر دولت 100 درصد ورودی مرغ را در این کشور تأمین کند زمان ، خیر مشکلی در تهیه مرغ با قیمت 20،400 دلار در هر نقطه از کشور وجود نخواهد داشت. با اختصاص سهمیه واحد مرغ به واحدهای دیگر برای حل موقت مشکلات ، مدتی دوباره با چالش روبرو خواهیم شد و در نتیجه با مرغ روبرو خواهیم شد.

سرانجام نایب رئیس انجمن مرغداران گفت: مرغداران مشکلات عمده نقدینگی دارند. مرغدار برای دریافت نهاده های دولتی سرمایه جمع می کند اما از طرف دیگر موظف است چندین بار نهاده ها را به صورت رایگان بخرد و در پایان دوره تولید دو برابر قیمتی که مرغ می فروشد بدهکار است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا