استان ها

حرکت به سمت کشاورزی مدرن تولید را چندبرابر می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بندرعباس ، احسان کامرانی در حاشیه بازدید از گلخانه های سرچاهان در شهر حاجی آباد از توسعه فضای گلخانه ای و ایجاد مراکز تحقیقاتی متناسب با نیاز کشاورزان در این منطقه خبر داد.

وی افزود: کشت صیفی جات در گلخانه های دانشگاه اسلامی اسلام پارسیان و رودان ، تولید بذر هیبرید در دانشگاه رودان ، مزرعه تحقیقاتی پیارم در حاجی آباد و توسعه مرکز تحقیقات میگوی دریایی در قشم و بندرعباس از فعالیت های این دانشگاه بوده است. هرمزگان اسلامی رایگان در این مناطق. .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان استفاده بهینه از زمین و آب را دو م componentsلفه مهم در اجرای طرح های کشاورزی خواند و ادامه داد: حرکت به سمت کشاورزی مدرن و مکانیزه می تواند با روش های سنتی و منسوخ جامعه کشاورزان را افزایش دهد و تولید را چندین برابر کنید.

دبیر هیئت مدیره دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان این دانشگاه را قطب علم و فناوری خواند و تأكید كرد: باید رشد فناوری را تسریع كرده و با استفاده از تحقیقات علمی مسیر توسعه را در همه زمینه ها فراهم كند.

کامرانی تبادل اطلاعات و الگوسازی پروژه های موفق و موفق را راهی برای خروج از آزمون و خطا عنوان کرد و افزود: استفاده از تجربه برای اجرای پروژه های اجرا شده در حوزه کشاورزی می تواند راه موفقیت را هموار کند.

وی مجتمع گلخانه ای سرچاهان تحت مدیریت حسین شهنازری را نمونه بارز کارآفرینی دانست و دارای زنجیره کاملی از کشاورزی ، دامداری ، صنعت تبرید و بسته بندی محصولات کشاورزی است و یکی از صادر کنندگان عمده محصولات کشاورزی در جنوب ایران به خارج از کشور است. .

انتهای پیام / 4078/4062 /

دکمه بازگشت به بالا