اجتماعی

بررسی موارد ابتلاء کودکان و نوجوانان به سویه مسری دلتا در آمریکا

نوع دلتا مسری شیوع ویروس کرونا را در کودکان و نوجوانان در ایالات متحده و سراسر جهان افزایش داده است. بله ، وجود ندارد.

به گزارش باراناخبر ، کارشناسان بهداشت آمریکا می گویند هیچ شواهد محکمی وجود ندارد که نشان دهد نوع مسری دلتا باعث افزایش شیوع کودکان و نوجوانان یا بیماری های جدی آنها در مقایسه با انواع قبلی این ویروس می شود و دلیل افزایش شیوع کودکان مبتلا به این بیماری نسبت به انواع دیگر ویروس ها مسری تر است.

طبق اعلام آکادمی اطفال آمریکا و انجمن بیمارستان های کودکان آمریکا ، میزان بروز هفتگی در بین کودکان آمریکایی در اوایل سپتامبر (این ماه) از 250 هزار نفر فراتر رفت و شیوع آن در اوج شیوع کووید 19 در زمستان به اوج خود رسید. از زمان شروع همه گیری ویروس کرونا ، بیش از پنج میلیون کودک در ایالات متحده به کرونا مبتلا شده اند.

بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی ، نوع دلتا حداقل در 180 کشور جهان شناسایی شده است.
در ایالات متحده ، شیوع کودکان و نوجوانان مبتلا به کووید 19 در اواخر آگوست و اوایل سپتامبر سال جاری (2021) کمتر از دو نفر در هر 100000 کودک گزارش شده است.

به گفته کارشناسان بهداشتی ایالات متحده ، اکثر کودکان مبتلا به دلتا در ایالات متحده به شکل خفیفی از این بیماری مبتلا هستند یا بدون علامت هستند و نیازی به بستری شدن ندارند.

واکسن های ضد کووید 19 همچنان از کودکان 12 سال به بالا که واجد شرایط واکسیناسیون در برابر دلتای مسری هستند محافظت می کند. میزان هفتگی بستری شدن برای افراد واکسینه نشده در ماه جولای 10 برابر بیشتر از کسانی بود که واکسن کرونا دریافت کرده بودند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا