اجتماعی

احتمال ابتلای کودکان به کووید طولانی‌مدت کمتر از بزرگسالان است

داده های یک مطالعه جدید نشان می دهد که کودکان کمتر از بزرگسالان علائمی دارند که پس از ابتلا به کووید 19 به مدت یک ماه یا بیشتر ادامه پیدا می کند.

به گزارش باراناخبر ، بر اساس مطالعه ای که اخیراً در انگلستان منتشر شده است ، تنها حدود 4 درصد از کودکان و نوجوانان مبتلا به کووید 19 پس از یک ماه علائم و همچنین خستگی ، سردرد و از دست دادن بویایی را در کودکان مشاهده می کنند. این شایع ترین شکایت است و معمولاً ظرف دو ماه پس از شروع بیماری از بین می رود.

طبق مطالعه جدید ، کودکان نیز بیشتر در معرض علائم طولانی مدت کووید 19 هستند ، اگرچه در مقایسه با بزرگسالان علائم بلندمدت و مداوم ندارند.

سرفه و درد قفسه سینه از علائم طولانی مدت هستند که گاهی اوقات در کودکان حتی پس از خفیف یا بدون علامت کووید 19 مشاهده می شود.

گسترش نوع دلتا مسری نگرانی هایی را در مورد برخی از پزشکان در مورد احتمال ابتلای کودکان به کووید 19 شدید و طولانی مدت ایجاد کرده است.

با این حال ، به دلیل پیامدهای احتمالی بلندمدت ناشی از ابتلا به کووید 19 در کودکان ، آکادمی اطفال آمریکا توصیه می کند که پیگیری منظم ، حتی پس از بهبود بدون علامت ، به طور منظم تا زمانی که لازم است دنبال شود. روشهای پزشکی و سلامت آنها.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا