علمی و پزشکی

آیا سرویس بهداشتی بیمار کرونایی محل انتقال ویروس است

Sun News:

دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کرد: سطوح کلی مورد استفاده توسط شخصی با Covid 19 مانند توالت و حمام بیشتر آلوده می شود.

اعضای خانواده باید دانش خود را در مورد چگونگی استفاده از مناطق و فضاهای مشترکی که بیمار استفاده می کند ، افزایش دهند. سوالی که ممکن است پیش بیاید اینست که برای استفاده از یک حمام مشترک با شخصی که دارای Covid 19 است چه باید کرد.

آیا توالت بیمار در محل تاج گذاری محل انتقال ویروس است؟

حمام ها و توالت ها مکان هایی هستند که به دلیل تماس مکرر با سطوح آنها ، از آلودگی بالایی برخوردار هستند و ممکن است به طور واضح با مایعات بدن آلوده شوند. به طور کلی توصیه می شود که فردی با Covid 19 در اتاقی با توالت و حمام مخصوص خود قرار بگیرد.

از آنجا که در بیشتر خانه ها ممکن است بیمار نتواند سرویس بهداشتی و حمام مخصوص خود داشته باشد ، بنابراین رعایت دقیق اصول بهداشتی الزامی است و باید بعد از هر بار حضور بیمار ، سرویس بهداشتی و توالت کاملاً همراه باشد. ضد عفونی کننده مناسب ضد عفونی شوید. این امر به این دلیل است که ممکن است دهان بیمار روی تجهیزات توالت و حمام بماند. علاوه بر این ، سرویس بهداشتی باید دارای یک پنجره یا سیستم تهویه هوا باشد تا هوای تازه پس از استفاده بیمار از آن جریان یابد.

پس از هر بار استفاده از توالت توسط بیمار ، باید سطوح تماس مانند دستگیره درها ، سوئیچ ها و پریزها و دریچه ها ضد عفونی شوند. در صورت استفاده از دستکش قابل استفاده مجدد ، باید از دستکش فقط برای توالت و حمام استفاده شود و بعد از هر بار استفاده کاملاً با صابون و آب بشویید. توصیه می شود وسایل غیرضروری قبل از استفاده از حمام و توالت برداشته شود تا وسایل و سطوح کمتر در معرض آلودگی قرار گیرند.

لازم است سطوح حمام و تجهیزات آن را با استفاده از آب و مواد شوینده کاملاً بشویید. یک ماده ضد عفونی کننده حاوی حداقل 70٪ الکل یا سفید کننده نیز ممکن است استفاده شود. همانطور که در دستورالعمل سازنده گفته شد ، ضدعفونی کننده های مختلفی برای تأثیرگذاری به زمانهای مختلفی نیاز دارند. هنگام استفاده از سفید کننده نازک تر ، بهتر است سطوح باقی مانده را به مدت 10 دقیقه بمانید و سپس با آب زیادی بشویید. پاک کننده باید دوش بگیرد و لباس خود را بلافاصله پس از اتمام کار تغییر دهد.

توصیه می شود فرد مبتلا به Covid 19 از توالت و حمام مخصوص خود استفاده کند. اگر بیمار از سایر سرویس های بهداشتی از توالت و حمام استفاده می کند ، لازم است بعد از هر بار حمام ، فضای ، سطوح تماس (دستکش ، دریچه و غیره) و کلیه وسایل حمام را با مواد ضد عفونی کننده مناسب ضد عفونی کنید. محلول های سفید کننده ، محلول های حاوی حداقل 70٪ الکل و مواد شوینده تصویب شده می توانند برای ضد عفونی کردن استفاده شوند. ظروف مورد استفاده برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن توالت و حمام ها باید پس از اتمام کار از هم جدا و دور ریخته شوند. تمیز کردن استفاده از دستکش یکبار مصرف و ماسک مناسب هنگام تمیز کردن ضروری است.

دکمه بازگشت به بالا