اجتماعی

نانوایی‌ها در صدر اخطارهای کرونایی/وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور

روزهای تاج گذاری چند صد مرگ بار دیگر ظاهر شده و هزاران خانواده را هر روز غمگین می کند. در عین حال ، پایبندی به پروتکل های بهداشتی فراموش شده است …

به گزارش باراناخبر ، وضعیت تاج در کشور بحرانی شده است ، بیش از 300 نفر از هموطنان ما روزانه به دلیل Covid-19 می میرند و دیگر توانایی تحمل بار سنگین شیوع همه گیری را برای پرسنل مراقبت های بهداشتی ندارند.

سطح انطباق با پروتکل ها رضایت بخش نیست

با این وجود ، در زمان مرگ چند صد تاج ، میزان انطباق با پروتکل های بهداشتی ، طبق گفته وزارت بهداشت ، به 58.5 درصد رسیده است که اگرچه بهتر از دو هفته پیش است ، اما هنوز رضایت بخش نیست.

در نقشه زیر میزان انطباق با پروتکل های بهداشتی در مناطق مختلف کشور را مشاهده می کنید. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید ، میزان پایبندی به پروتکل های بهداشتی در مناطق سفیدپوست از جمله یزد ، سمنان ، تهران و زنجان بین 66 تا 76 درصد است. میزان پایبندی به پروتکل های بهداشتی در مناطق زرد بین 56 تا 65 ، در مناطق نارنجی بین 33 تا 55 و در مناطق قرمز بین 28 تا 32 درصد است که نشانگر کمترین میزان انطباق است.

در همان زمان ، طبق گفته معاون وزیر بهداشت وزارت بهداشت ، متوسط ​​انطباق با پروتکل های بهداشتی در مراکز ورزشی تحت مراقبت دانشگاه های علوم پزشکی کشور از 18 تا 25 آوریل 65.67 درصد بوده است.

همچنین میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در اتاق های انتظار در مناطق تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی کشور 72/70 درصد بوده است.

متوسط ​​تهویه مناسب در اماکن عمومی استانهای کشور در این مدت 60.41 درصد بوده است.

میزان استفاده از ماسک در کشور

در عین حال ، میانگین استفاده از ماسک در مکانهای عمومی در استانهای کشور 60.02٪ بوده است.

متوسط ​​موارد پایش پروتکل از راه دور در اماکن عمومی استانهای کشور در این مدت 58.58٪ بوده است.

در همان زمان ، طبق گفته معاون وزیر بهداشت ، براساس اقدامات انجام شده برای تشدید بازرسی ها از 18 تا 25 آوریل 1400 ، از 3577807 مراکز تهیه ، توزیع و عرضه مواد غذایی ، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی ، به میزان 289205 بازرسی شده

همچنین 38908 مرکز از مراکز تهیه ، توزیع ، عرضه و فروش مواد غذایی ، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی مطلع و به مقامات قضایی ارائه شده و 4416 مرکز از این موارد پلمپ شده است.

بیشتر هشدارهای بهداشتی برای نانوایی ها

لازم به ذکر است که نانوایی ها ، رستوران ها و پیاده روها به ترتیب از 18 تا 25 آوریل دریافت اخطارها و ارائه آنها به مقامات قضایی بین اماکن عمومی و به دنبال آنها فروشگاه های زنجیره ای ، دفاتر و سازمان ها رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند. بانک ها. ، سالن های پذیرایی ، مراکز ورزشی ، پیشخوان ها و پیشخوان ها +10 واقع شده اند.

در زمینه صنایع ، کارگاه ها و صنایع کوچک ، تولید ، نفت ، گاز و انرژی و سایر صنایع ، کشاورزی ، دام و معدن ، صنایع ساختمانی و تعداد و مراکز معاینه فنی ، به ترتیب بیشترین اخطارها و ارائه ها را برای مقامات قضایی در داخل دریافت کردند. 18 آنها در 25 فروردین 1400 دریافت کردند.

با این حال ، لازم به ذکر است که تاکنون ، متخصصان بهداشت دو روش قطعی را برای جلوگیری از بیماری عروق کرونا ویروس قلب از طریق واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی شناسایی کرده اند. بنابراین لازم است تا برای دستیابی به واکسیناسیون مناسب در جامعه ، برای حفظ جان خودمان ، اطرافیان و هموطنانمان ، با دلسوزی رفتار کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا