استان ها

آلمان یا کانادا؟ کدام کشور برای مهاجرت ایرانیان انتخاب بهتری است؟

تعداد فرصت‌های شغلی در کشور آلمان بسیار زیاد است‌. کسانی که به آلمان مهاجرت می‌کنند و به زبان انگلیسی تسلط دارند، به راحتی می‌توانند در یکی صنایع موجود در این کشور مشغول به کار شوند.

به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، کشور آلمان به عنوان یک کشور اروپایی و کشور کانادا به عنوان یک کشور آمریکایی دو نمونه از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان به شمار می‌روند و به دلیل برخورداری از بالاترین استانداردهای زندگی،‌ رفاه اجتماعی، پیشرفت‌های اقتصادی و حقوق بسیار عالی و مزایای دیگر مهاجرت به این دو کشور در بین مردم تمام کشورها از جمله ایران طرفداران زیادی دارند. از نظر میزان مهاجرت،‌ کانادا رتبه اول و آلمان رتبه پنجم را به خود اختصاص داده‌ است. به نظر شما کدام یک از این دو کشور برای مهاجرت ایرانیان گزینه مناسب‌تری است؟ آلمان یا کانادا؟‌ قبل از اینکه یکی از کشورهای آلمان یا کانادا را برای مهاجرت انتخاب کنید، بهتر است اطلاعات خود را در زمینه مزایای مهاجرت به آلمان و مزایای مهاجرت به کانادا افزایش دهید. در این مقاله قصد داریم کشورهای آلمان و کانادا را از جنبه‌های مختلف با هم مقایسه کنیم.

چرا اکثر ایرانیان برای مهاجرت آلمان یا کانادا را انتخاب می‌کنند؟‌

کشور آلمان یکی از کشورهای مدرن و پیشرفته اروپایی است که در طی سال‌های اخیر زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ و چشمگیری داشته و به یکی از کشورهای محبوب و پرطرفدار جهان تبدیل شده است. بازار کار این کشور رونق بسیار زیادی دارد و نرخ بیکاری در آن به شدت پایین است. پاسپورت آلمان نیز از اعتبار بالایی برخوردار است و با استفاده از آن می‌توان بدون نیاز به دریافت ویزا به 188 کشور جهان مسافرت کرد. کشور کانادا نیز درست مانند آلمان به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته و مهاجرپذیر آمریکایی در بین ایرانیانی که قصد مهاجرت دارند، محبوبیت زیادی دارد.

وضعیت اقتصادی بسیار مناسب، پررونق بودن بازار کسب و کار، پایین بودن نرخ بیکاری، برخورداری از فرهنگ غنی و چند ملیتی، وسعت زیاد، رفاه اجتماعی شهروندان و … عواملی هستند که در پرطرفدار شدن کانادا برای مهاجرت نقش دارند. با داشتن پاسپورت کانادا می‌توان به سادگی و بدون نیاز به دریافت ویزا به 184 کشور جهان مسافرت کرد. هر دو کشور آلمان و کانادا از مزایای زیادی بهره‌مند هستند و همین امر سبب می‌شود که انتخاب بین آلمان یا کانادا برای افرادی که قصد مهاجرت دارند، کار دشواری باشد. در بخش‌های بعدی مقاله این دو کشور خوب و پیشرفته را از جنبه‌های مختلف با هم مقایسه خواهیم کرد.

آلمان یا کانادا؟ کدام کشور برای مهاجرت ایرانیان انتخاب بهتری است؟
آب و هوای کدام کشور برای مهاجرت مناسب‌تر است؟ آلمان یا کانادا؟

در پاسخ به این سوال که از بین آب و هوای آلمان یا کانادا کدام یک بهتر است؟ باید بگویم که کشور آلمان آب و هوای معتدلی دارد و تمام شهرهای آن معمولا دارای چهار فصل هستند. در واقع بین شهرهای آلمان از نظر نوع آب و هوا تفاوت چندانی وجود ندارد. تابستان‌های آلمان دارای آب و هوایی گرم و ملایم است. شهروندان آلمانی در فصل زمستان معمولا شاهد برف و باران هستند. البته در بعضی از مواقع ممکن است در فصول گرم سال نیز باران‌‌های موسمی شدید ببارد. آب و هوای کشور کانادا نسبت به آلمان فرق دارد.

بسیاری از افراد به اشتباه گمان می‌کنند که کانادا یک کشور کاملا سردسیر و قطبی است. مناطق شمالی این کشور به دلیل نزدیکی به قطب شمال از هوای بسیار سردی برخوردار بوده و سکونت در این مناطق به سختی ممکن است. اما مناطق جنوبی کانادا نسبتا گرم‌تر از مناطق شمالی آن است و در شهرهای جنوبی این کشور پهناور می‌توان چهار فصل را نیز تجربه کرد. برای کسانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، مناطق جنوبی این کشور گزینه مناسبی برای سکونت به شمار می‌روند. اینکه افراد از بین آلمان یا کانادا آب و هوای کدام کشور را برای زندگی بیشتر می‌پسندند، به سلیقه شخصی آن‌ها بستگی دارد.

هزینه‌های زندگی در کدام کشور بیشتر است؟ آلمان یا کانادا؟

آمارها نشان می‌دهد که هزینه‌های لازم برای تامین مواد غذایی در کانادا 35.1 درصد نسبت به آلمان بیشتر است. هزینه‌های مربوط به حمل و نقل در کانادا 25.6 درصد نسبت به آلمان کمتر است. مهاجران برای خرید مسکن در کشور کانادا باید نسبت به آلمان 26.6 درصد هزینه بیشتری پرداخت کنند؛ زیرا قیمت مسکن در کانادا گران‌تر از آلمان است. هزینه‌های مربوط به نگهداری از کودکان در کانادا 46.1 درصد نسبت به آلمان بیشتر است. هزینه تفریح و سرگرمی در کانادا 17.5 درصد بیشتر از آلمان است.

مهاجران برای خرید لباس در کانادا 19.2 درصد کمتر از آلمان هزینه لازم دارند. لباس‌های موجود در فروشگاه‌های کشور کانادا با قیمت ارزان‌تری به فروش می‌رسند. اگر بعد از مهاجرت به کانادا بخواهید یک آپارتمان سه خوابه اجاره کنید، باید ماهانه 1855 الی 2400 یورو اجاره بدهید.‌ اما برای اجاره آپارتمان سه خوابه در آلمان ماهانه 1800 یورو لازم است. هزینه خرید خودرو در آلمان نسبت به کانادا کمتر است‌. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که در هر یک از کشورهای آلمان یا کانادا هزینه زندگی در برخی از شهرهای گران نسبت به سایر شهرها بیشتر است. اما به طور کلی مهاجرت به کشور کانادا و زندگی در آن نسبت به مهاجرت به آلمان و زندگی در این کشور به هزینه‌های بیشتری نیاز دارد.

فرصت‌های شغلی برای افراد مهاجر در کدام کشور بیشتر است؟ آلمان یا کانادا؟

تعداد فرصت‌های شغلی در کشور آلمان بسیار زیاد است‌. کسانی که به آلمان مهاجرت می‌کنند و به زبان انگلیسی تسلط دارند، به راحتی می‌توانند در یکی صنایع موجود در این کشور مشغول به کار شوند. نرخ اشتغال در آلمان برای افراد فارغ‌التحصیل 81.5 درصد است. در واقع آلمان در بین کشورهای اروپایی رتبه دوم درصد اشتغال فارغ‌التحصیلان را دارد. در کشور آلمان به کارمندان مزایای مختلفی مانند بیمه بیکاری، بیمه بازنشستگی، بیمه مرخصی با حقوق، بهداشت و …. ارائه می‌شود. کسانی که به مدت دو سال بتوانند به شغل خود پایبند باشند، اقامت دائم آلمان را دریافت خواهند کرد.

تعداد شرکت‌های فناوری در کانادا بسیار زیاد است و همین امر موجب می‌شود که شانس استخدام مهاجران در این کشور افزایش پیدا کند. کسانی که قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارند، اگر در صنایعی مانند آی‌تی، مهندسی، پزشکی و نفت و گاز تخصص داشته باشند، به راحتی می‌توانند در شهر تورنتو مشغول به کار شوند. تعادل بین زندگی و کار در کشور آلمان نسبت به کشور کانادا به مراتب بیشتر و بهتر است. حقوق‌ها در آلمان هر دو هفته یک‌بار و در کانادا به صورت ماهیانه پرداخت می‌شود. به همین دلیل مدیریت بودجه در آلمان راحت‌تر خواهد بود. مرخصی در آلمان چهار هفته و در کانادا ده روز است. با این توضیحات متوجه شدید که از بین آلمان یا کانادا فرصت‌های شغلی آلمان مناسب‌تر است. ایرانیان با مهاجرت به آلمان از فرصت‌های شغلی و درآمد خوبی بهره‌مند خواهند شد.

آلمان و کانادا از نظر فرهنگی، مذهبی و زبان چه تفاوت‌هایی دارند؟

فرهنگ کشور آلمان به فرهنگ کشورهای همسایه‌ آن یعنی کشورهایی مانند دانمارک، اتریش، هلند، فرانسه، لهستان، بلژیک، جمهوری چک و سوئیس شباهت زیادی دارد. بسیاری از ایرانیان تصور می‌کنند که مردم آلمان خونسرد، خشک و بی‌تفاوت هستند؛ اما این تصور کاملا اشتباه است. آلمانی‌ها مردمانی مهربان، خونگرم و مهمان‌نواز هستند و با افرادی که به این کشور مهاجرت کرده‌اند، روابط خوب و دوستانه‌ای دارند. اکثر مردم این کشور مسیحی هستند و اقلیت‌های مذهبی آلمان فقط مربوط به مهاجران است. مردم این کشور به زبان رسمی آلمانی صحبت می‌کنند.

دین رسمی کشور کانادا مسیحیت است؛ اما به دلیل وجود تعداد زیادی افراد مهاجر از کشورهای مسلمان، در کانادا تعداد افرادی که به دین اسلام اعتقاد دارند، کم نیست. همه مردم کانادا هم‌دیگر را با پیشوند آقا و خانم خطاب می‌کنند. مهمان‌نوازی، رعایت احترام، ادب و کمک به مهاجران تازه‌وارد از مهم‌ترین ویژگی‌های اخلاقی و فرهنگی مردم کانادا به شمار می‌رود. زبان‌های رسمی این کشور فرانسوی و انگلیسی است. البته درصد زیادی از مردم این کشور به زبان انگلیسی تسلط دارند و با همین زبان با هم ارتباط برقرار می‌کنند. هر دو کشور از لحاظ فرهنگی سطح بالایی دارند و نمی‌توان بین آلمان یا کانادا از نظر فرهنگی تفاوت چندانی قائل شد.

شرایط تحصیل در کدام کشور بهتر است؟ آلمان یا کانادا؟

هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان بین‌المللی دانشگاه‌های آلمان را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند؛ زیرا کیفیت آموزش در دانشگاه‌های این کشور بسیار بالاست. دانشگاه‌های کشور آلمان در لیست باکیفیت‌ترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند. جالب است بدانید که دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه‌های دولتی این کشور هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند و به صورت رایگان از امکانات آموزشی بهره‌مند می‌شوند. تنها هزینه‌ تحصیل در دانشگاه‌های دولتی آلمان به هزینه ثبت‌نام و بیمه دانشجویی مربوط است.

آلمان یا کانادا؟ کدام کشور برای مهاجرت ایرانیان انتخاب بهتری است؟

کانادا نیز درست مانند آلمان از دانشگاه‌های معتبر و باکیفیتی برخوردار است.‌ مدارک دانشگاهی این کشور در سراسر جهان معتبر هستند. دولت کشور کانادا سالیانه سرمایه بسیار زیادی را صرف افزایش کیفیت آموزش در دانشگاه‌های این کشور می‌کند؛ اما به طور کلی هزینه‌های تحصیل در آلمان نسبت به تحصیل در کانادا کمتر است.

جمع‌بندی

هم آلمان و هم کانادا جزو بهترین کشورها برای مهاجرت به شمار می‌روند و از شرایط خاصی برخوردارند. قبل از مهاجرت به کشور آلمان یا کانادا بهتر است که اطلاعات خود را در تمام زمینه‌ها افزایش دهید و در نهایت با بررسی نیازهای خود مناسب‌ترین کشور را برای مهاجرت انتخاب کنید. علاوه بر نکاتی که در مقاله توضیح دادیم به مواردی مانند امنیت اجتماعی، نرخ مالیات، کار در حین تحصیل، شهرهای مهم دو کشور، فرصت‌های خود اشتغالی، نگرش مردم دو کشور نسبت به خارجی‌ها، امکانات درمانی و اقتصاد دو کشور نیز توجه داشته باشید. سایت‌های معتبر زیادی در زمینه ارائه خدمات مهاجرت به کشورهای کانادا و آلمان مشغول فعالیت هستند. افراد متقاضی باید به یکی از معتبرترین سایت‌های مهاجرتی مراجعه‌ کنند. امیدواریم مطالب ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا