بین الملل

امیرعبداللهیان در جمع ایرانیان فرهیخته مقیم آلمان چه گفت؟

به گزارش باراناخبر ، در این دیدار وزیر امور خارجه با گرامیداشت اربعین حسینی و یاد و خاطره شهدا و ایثارگران امام حسین (ع) در کربلا ، رشادت های آنان را نقطه عطفی در رویارویی با حق و باطل در طول تاریخ بشریت خواند. با

امیرعبداللهیان ضمن توضیح دستور آقای رییسی مبنی بر حل اساسی مشکلات ایرانیان خارج از کشور و تسهیل کار آنها ، یادآور شد که رئیس قوه قضائیه و رئیس مجلس شورای اسلامی نیز بر این موضوع تأکید دارند.

وی افزود: جامعه ایرانی در هر کجای این جهان پهناور با هر سلیقه ای ، وجود آنها همیشه برای ایران بسیار مهم و قابل توجه بوده است و هرجا در مورد ایرانیان صحبت می کنیم ، فرهنگ و اهمیت علمی و فرهنگی آنها منعکس می شود. به عنوان مثال ، پزشکان شایسته ایرانی در کشورهای مختلف دارای موقعیت و تأثیر بسیار بالایی در زمینه کاری خود هستند و در سطوح بالا یک نقطه مرجع هستند.

وزیر امور خارجه با تاکید بر اهمیت و ضرورت حضور و مشارکت خود ایرانیان در فرایند تصمیم گیری در داخل کشور ، گفت: علاوه بر وجود نمایندگی ها و کنسولگری های سیاسی ایران در خارج از کشور برای ارتباط و انتقال درخواست ها ، پیشنهادات و ابتکارات ایرانیان تلاش خواهند کرد تا از طریق مجاری قانونی فرصتی را برای همه ایرانیان خارج از کشور فراهم آورند تا با انتصاب و انتخاب مدیران مورد اعتماد نقش اساسی در فرایندهای تصمیم گیری ایفا کنند. این ابتکار می تواند در تعریف سازوکار اجرایی و عملی پیگیری خواسته ها و خواسته های جامعه ایرانی اهمیت ویژه ای داشته و در برآوردن خواسته ها و حل مشکلات آنها مثر باشد.

وزیر امور خارجه گفت: ضمن تاکید بر سیاست همسایگی خوب و اولویت منطقه و آسیا ، برنامه سیاست خارجی ایران در این دوره متوازن خواهد بود و بر بهبود روابط با همه تاکید می شود.

لازم به ذکر است که گروهی از ایرانیان حاضر نیز نکات و پیشنهاداتی داشتند که مورد توجه ویژه وزیر امور خارجه قرار گرفت و مقرر شد پیگیری شود.

311311

دکمه بازگشت به بالا