اجتماعی

آغاز به کار مرکز آموزش، توانمندسازی و اشتغال افراد آسیب دیده پایتخت

آیین شروع به کار رسمی مرکز آموزش، توانمندسازی و اشتغال ویژه افراد آسیب دیده با اولویت بهبود یافتگان مراکز یاورشهر با همکاری و مشارکت مرکز نیکوکاری مدرسه کسب و کار با حضور رئیس سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران در منطقه۱۱ برگزار شد.

به گزارش باراناخبر، احمد احمدی صدر در این آیین گفت: این مرکز سیزدهمین مرکز کارآفرینی و اشتغال زایی در سطح شهر تهران است که در چند وقت اخیر افتتاح می شود. این مرکز در راستای کمک به اشتغال آسیب دیدگان اجتماعی راه اندازی شده است تا از ابتدا، کار و حرفه ای را یاد گرفته و سپس به اشتغال بپردازند تا هم به جامعه برگشته و هم هویت خود را بازیابند.

وی افزود: اقدام و حرکت به صورت جهادی، با اندیشه و با فکر و استفاده از ظرفیت‌های عظیم مردمی و سمن ها جریان هایی را رقم می زند که حاکمیت به تنهایی نمی‌تواند آن را انجام دهد. اعتقاد دارم در راه کمک به مردم باید آرم ها را کنار بگذاریم و به آرمان ها توجه کنیم.

احمدی صدر با بیان اینکه امام خمینی رحمت‌الله علیه تأکید داشت این انقلاب، انقلاب مستعضفین است گفت: ما ایراد در نگاهمان است و کودک کار یا معتاد متجاهر را تهدید می‌دانیم. متأسفانه در برخی دوره های قبلی مدیریت شهری، واژه‌های بدی برای این افراد به کار می بردند اما گفتمان انسان دوستانه می گوید اینها خانواده ما هستند. معتاد متجاهر مجرم هست اما خانواده ما هم هست. حتما ما کارهایی نکردیم که این افراد معتاد متجاهر شدند و حالا باید ۱۰ برابر کار کنیم تا به جامعه بازگردند.

رئیس سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی با بیان اینکه طرح ۹ گام تربیتی، آموزشی و درمانی برای معتادین متجاهر تدوین شده است، تأکید کرد: یکی از این گام‌ها اشتغال و کارآفرینی برای این عزیزان است. در همین راستا ما مراکز پویش را برای حمایت از آسیب دیدگان افتتاح کردیم. باید برای این قشر از جامعه شغل ایجاد کرد و این تهدید را به یک فرصت تبدیل کنیم؛فرصت تربیت انسان،انسانی که به جای یک فرد فاقد هویت و باری بر جامعه تبدیل به فردی شود که باری را از دوش جامعه بر می دارد و کانون خانواده‌ای را گرم می کند، به شرطی که نترسیم و نترسانیم.

وی گفت: در این مرکز هر ماه ۱۰۰ معتاد متجاهر کار یاد گرفته و سپس وارد عرصه اشتغال می شوند که این رقم سالی بیش از هزار نفر می شود. باید برای همه مراکز یاور شهر یک پویش شهر هم داشته باشیم تا این ارقام افزایش پیدا کند.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، در آیین آغاز به کار مرکز آموزش، توانمندسازی و اشتغال زایی صنایع خودرو، موتور سیکلت و دوچرخه منطقه ۱۱ ، تنی چند از مدیران ارشد شهری و محلی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا