اجتماعی

ایجاد سامانه رصد اشتغال و تعیین سهم هر یک از دستگاه‌ها برای ایجاد اشتغال

استاندار تهران از ایجاد سامانه رصد اشتغال و تعیین بخشی از هر دستگاه برای ایجاد اشتغال خبر داد.

به گزارش باراناخبر، محمد تهرانی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان تهران که با حضور حامد ویس کرمی، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تهران، قدرت الله محمدی، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و کار استان تهران و مدیران ارشد استانی برگزار شد، گفت: دستگاه های شهرستان.با توجه به نامگذاری سال 1401 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید، بر اساس دانش و اشتغال زایی، مهمترین هدف کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه گذاری در تهران دستیابی به اشتغال پایدار است.

وی افزود: در واقع رفع موانع و مشکلات برای ایجاد اشتغال و رونق تولید در شهرستان یکی از مهم ترین سیاست های دولت سیزدهم برای ایجاد اشتغال است. سیاست دولت مردمی و انقلابی حمایت از اشتغال و سرمایه گذاری است و تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان موظف به توجه جدی به اشتغال و سرمایه گذاری هستند.

وی ادامه داد: سامانه ویژه ای ایجاد می شود و دستگاه های اجرایی باید آمار اشتغال ایجاد شده در حوزه خود را در سامانه رصد اشتغال ثبت کنند و بر اساس آمار و اطلاعات این سامانه قطعه هر دستگاه برای آن تعیین شود.ایجاد اشتغال. . .

حامد ویس کرمی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در بخشی دیگر از این دیدار گفت: اهمیت اشتغال بر همگان روشن است و رهبر معظم انقلاب نیز در این زمینه تاکید کرده اند. وزارت کار در سه بخش خدمات، صنعت و کشاورزی فرصت‌های شغلی ایجاد کرده و برای 42 هزار شغل در استان تهران ایجاد شده است.

وی افزود: اولویت های اسناد بالادستی استان مورد توجه قرار گرفته و جمعیت، نرخ بیکاری، محرومیت، بهره برداری از تجهیزات و بسیاری از مسائل دیگر باعث ایجاد این مشاغل شده است. ما به عنوان دستگاه اجرایی باید تمام تلاش خود را برای تحقق برنامه های دولت برای ایجاد رفاه برای شهروندان به کار گیریم.

مدیرکل تعاون و رفاه اجتماعی استان تهران تاکید کرد: فرصت های شغلی باید به صورت روزانه رصد شود. در حوزه اشتغال روستایی نیز موضوع ایجاد اعتبارات لازم در حوزه اشتغال در نظر گرفته شده و همچنین منابع قرضه الحسنه برای اشتغال خانگی در دستور کار قرار گرفته است. هر پروژه و طرحی که توسط تجهیزات تعریف می شود باید دارای اعتبار لازم باشد.

قدرت الله محمدی، مدیرعامل سازمان صنایع و مشاغل استان تهران نیز گفت: رویکرد ما توجه به اشتغال است و در این راستا به شرکت های دانش بنیان توجه زیادی داشته ایم. مشاغل خانگی بسیار حائز اهمیت است و در همین راستا در بوستان های تهران معاملات مختلفی برپا می شود.

وی افزود: سازمان صنایع و مشاغل تهران برای استفاده از تولیدات مشاغل خانگی و ایجاد بازارهای فصلی خود وارد میدان شد. مکان های زیادی در تهران وجود دارد که می توان آنها را به یک منطقه گردشگری تبدیل کرد و گردشگری نیز به معنای ایجاد اشتغال است.

وی با اشاره به ایجاد بازارچه های ثابت گفت: اشتغال ثابت در این بازارها ایجاد شده است که در بازار تهران در مدت 40 روز بیش از 5000 فروشنده شناسایی و در بازار تهران مستقر شدند و تا 20 روز آینده یک فروشنده دیگر نیز ایجاد خواهد شد. بازار. در این بازارها بخشی برای زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: 100 کافه وانت ساماندهی شده و با ساماندهی این وانت ها کافه هایی ایجاد شده است. تا پایان سال قول می دهیم 10 هزار نفر دیگر در تهران در این مناطق مشغول به کار شوند. بیش از 20 سال است که بیش از 50 میلیون نفر در ایران زندگی می کنند و ما می خواهیم همه این افراد شغل داشته باشند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا