عمومی

شناسایی موارد جدید کرونای انگلیسی در گیلان

قاسم جان بابایی در برنامه عصرگاهی اصلی باراناخبر گفت: در حال حاضر بزرگترین مشکل ما در استان خوزستان است که خوشبختانه با اقداماتی که انجام شده و اعمال محدودیت ها ، پیشرفت روزافزون بیماری و بیماران بوده است. تا حدی کنترل شده “.

جان بابایی با تأکید بر اینکه باید در ابتدای هر اوج بیماری کنترل شود ، گفت: “نکته خوب ما اکنون افزایش آزمایش است که روزانه تا 100000 آزمایش طول می کشد. این افزایش آزمایش در کاهش بار بیماری موثر است. مرض

وی اظهار داشت: تشخیص به موقع بیماری بسیار مهم است زیرا بیشتر زمان انتقال در هفته اول اتفاق می افتد.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به ظرفیت کافی تخت های بیمارستانی در ارتباط با جهش ویروس کرونا ، گفت: جهش بخشی از طبیعت ویروس است و ویروس دائماً دچار تغییرات ژنتیکی می شود که ممکن است ناچیز یا خطرناک باشد ، در ایران و در مرحله دوم و سوم. “ما جهش های ویروس را مشاهده کرده ایم ، اما جهش های قابل توجه و خطرناکی نبودند.

جان بابایی افزود: هر زمان اوج اتفاق می افتد ، خطر جهش ویروس افزایش می یابد ، بنابراین برای جلوگیری از جهش بیشتر ویروس نباید اجازه دهیم اوج بیماری ایجاد شود.

وی همچنین گفت که شیوع Covid 19 از استان به استان دیگر متفاوت است و میزان مرگ و میر در استان به استان و از بیمارستان به بیمارستان دیگر متفاوت است.

معاون وزیر بهداشت عوامل موثر بر Covid 19 مانند سن ، بار بیماری ، بیماری های زمینه ای ، اضافه وزن ، شدت بیماری و توزیع جمعیت را در نظر گرفت. میزان بیماری و تعداد بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر نیز بیشتر بود.

وی گفت: علائم این بیماری در افراد مسن ضعیف تر است و تب آنها به طور فزاینده ای با بی حالی مرتبط است. وی گفت: 73 درصد از کسانی که فوت کردند بیش از 60 سال داشتند ، بنابراین ما باید توجه بیشتری به افراد مسن داشته باشیم.

معاون وزیر بهداشت گفت: واقعیت این است که خطر تاج گذاری هنوز قسمت بزرگی از جمعیت کشور را تهدید می کند ، بنابراین ما باید پروتکل ها را به درستی دنبال کنیم و با آزمایش و شناسایی زود هنگام بیماران و شناسایی آنها ، از بار بیماری کم کنیم. قرنطینه “

دوره در حال انجام بیماری کووید در تهران

در ادامه برنامه ، دکتر صادق نیت ، رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) با تشکر از افرادی که پروتکل ها را دنبال می کنند ، گفت: خوشبختانه در دو هفته گذشته بیماری به طور مداوم رشد کرده است و ما دیروز و امروز شاهد مرگ بیماران نبودیم.

وی با اشاره به اینکه تاج انگلیس در بیمارستان امام خمینی (ره) شناسایی نشده است ، گفت: “تمام قسمت های بیمارستان فعال هستند و به همه بیماران خدمات ارائه می دهند.”

شناسایی تاج انگلیس در گیلان

دکتر. ارسلان سالاری ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، در پیوند ویدیویی با برنامه ، آماری از تعداد بیماران و بستری در این استان را ارائه داد و گفت: اکنون 300 بیمار داریم که یک چهارم آنها در ICU بستری هستند بیشتر شهرهای استان نارنجی و قرمز هستند.

دکتر. سالاری همچنین از شناسایی چندین مورد ویروس کرونا در انگلیس در استان گیلان خبر داد.

دکمه بازگشت به بالا