امام جمعه، پدر و دلسوز مردم است

نماینده ولی فقیه در استان:

ائمه جمعه، حزبی و گروهی نیست ولی در صورت نیاز، محل مشورت هر یک از آنها خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان شمالی نمایندهامام جمعه،  پدر و دلسوز مردم است ولی فقیه در استان در جلسه شورای اداری شهرستان فاروج، امامت جمعه را امتداد رهبری و ولایت در استان‌ها و شهرستان‌ها و شهرها دانست و گفت: شبکه نماز جمعه، شبکه سیاسی و دینی است و حضور در نماز جمعه، شنیدن مواضع دینی و اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین نوری افزود: ائمه جمعه، معصوم و بی خطا نیستند وگاهی اگر جایی که خطایی باشد، به آنان تذکر داده می شود .

وی افزود؛ تشکیلات ائمه جمعه، حزبی و گروهی نیست و وابسته به هیچ جناح و مجموعه ای نیست و محل مشورت هر یک از آنها خواهد بود.

نوری با اشاره به اهمیت انتخابات، آن را یکی از فرصت ها برای نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: اجازه نمی دهیم نهاد نماز جمعه در این بحث سیاسی افراد حضور یابد اما در ایجاد مشارکت و دعوت مردم از همه توان خود استفاده کنند و دعوت به وحدت شود.

امام جمعه بجنورد، نماز جمعه را قلب فرهنگی هر شهر دانست وافزود امام جمعه به تنهایی کاری از دستش بر نمی آید بنابراین باید همه و ابتدا نهادهای فرهنگی، کمک رسان آن باشند.

 

 حجت الاسلام والمسلمین نوری با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری در موضوع جهاد تبیین گفت دشمن در رسانه‌ها و فضای مجازی، سازماندهی شده و هدفمند عمل می کند ما هم برای مقابله با توطئه های دشمن، باید با هم هماهنگ باشیم.

فرزانه فرماندار فاروج هم بر مساعدت و تامین اعتبار برای رفع مشکل کم آبی این شهرستان تاکید کرد. 

در این مراسم، با قدردانی از حجت الاسلام نایب علی نوروزی، حجت‌الاسلام سویدانلو به عنوان امام جمعه جدید فاروج معرفی شد

 

دکمه بازگشت به بالا