اجتماعی

بررسی «مسمومیت با متانول» در هرمزگان توسط وزارت بهداشت

تیم واکنش سریع معاونت بهداشت برای بررسی موضوع مسمومیت با متانول در استان هرمزگان حضور یافت.

به گزارش باراناخبر، با حضور تیم واکنش سریع معاونت درمان، موضوع مسمومیت با متانول در استان هرمزگان بررسی شد.

این تیم با حضور دکتر مشکینیت، معاون مرکز نظارت و اعتباربخشی امور پزشکی، معاون وزیر بهداشت، دکتر حسنیان متخصص مسمومیت (از گروه سم شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی) و هرمزگان. مسئولان دانشگاه عصر سه شنبه مطالعه میدانی مسمومیت با متانول در بندرعباس و شهرستان های همجوار در بیمارستان های مرکز ارجاع دانشگاه علوم پزشکی و نحوه مدیریت درمان بیماران را انجام می دهند.

این گزارش حاکی از آن است که در جلسه مدیریت بحران که با حضور مدیران و گروه های بالینی دانشگاهی و استانی از جمله متخصصان داخلی، فوریت های پزشکی، مسمومیت ها و ریه برگزار شد، با توجه به افزایش تعداد مسموم شدگان ضمن بررسی این تعداد، تعداد افراد مورد بررسی قرار گرفت. از گزارش شده است. موارد و پرونده بیماران، بر آموزش پروتکل های درمانی و آماده سازی کلیه مراکز تاکید شد.

بر اساس این گزارش، با توجه به تعداد مراجعین، تخت های آی سی یو برای درمان مسمومیت های الکلی به تعداد کافی تقسیم شده و مقرر شده از ظرفیت سایر بیمارستان های دانشگاهی و غیر دانشگاهی نیز استفاده شود.

به گزارش وب دا، اقدامات لازم برای تامین دارو و نیاز به درمان بیماران و همچنین برنامه ریزی های لازم برای افزایش تخت دیالیز و افزایش موقت ظرفیت درمانی مورد نیاز این بیماران انجام شده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا