اجتماعی

داده‌های ماموریت ناسا درباره جنگل‌ها

ماموریت تحقیقاتی دینامیک اکوسیستم جهانی ناسا (GEDI) با انتشار آخرین داده های خود به نقطه عطفی رسیده است و اولین ارزیابی تقریباً جهانی از زیست توده جنگل و کربن حفاظت شده را ارائه می دهد.

به گزارش باراناخبر و به نقل از STD، این داده ها اطلاعات مهمی را تکمیل می کند که زمانی به عنوان یک شکاف کلیدی در تحقیقات آب و هوایی عمل می کرد. این داده‌ها بررسی چگونگی تغییر جنگل‌های زمینی، نقش آن‌ها در کاهش تغییرات آب و هوایی و تأثیرات منطقه‌ای و جهانی کاشت درختان و قطع درختان را ممکن می‌سازد.

با داده های جدید ماموریت تحقیقاتی دینامیک اکوسیستم جهانی، محققان در زمینه آب و هوا و اکوسیستم ها می توانند به سرعت مناطق خاصی را پیدا کنند و ساختار جنگل و محتوای کربن را با دقت بیشتری نسبت به گذشته مطالعه کنند.

Global Search Mission Ecosystem Dynamics توانسته است اطلاعات زیادی را حتی در سال اول تحقیق ذخیره کند. پژوهش دینامیک اکوسیستم جهانی یک ابزار پیشرو با وضوح بالا است که به طور خاص برای اندازه گیری پوشش گیاهی طراحی شده است.

تحقیق در مورد پویایی اکوسیستم جهانی از دیدگاه آن در ایستگاه فضایی بین المللی، به سرعت پالس های لیزری را بر روی درختان و درختچه ها منعکس می کند تا نقشه های سه بعدی دقیقی از جنگل ها و بخش هایی از زمین ایجاد کند. داده‌های به‌دست‌آمده با وضوح یک کیلومتر (0.39 مایل مربع) پردازش و شبکه‌سازی می‌شوند و به محققان این امکان را می‌دهد تا در مورد اکوسیستم‌های جنگلی، زیستگاه‌های حیوانات، محتوای کربن و تغییرات آب و هوایی سؤال بپرسند.

تحقیقات دینامیک اکوسیستم جهانی میلیاردها داده را در سه سال اول در مدار ثبت کرده است. محصول جدید داده، داده های تحقیقاتی پویایی اکوسیستم جهانی را با رهبران هوا و زمین ترکیب می کند تا یک نقشه زیست توده جهانی ایجاد کند که میزان پوشش گیاهی یک منطقه را نشان می دهد.

محققان می گویند که در بسیاری از نقاط جهان، علاقه زیادی به استفاده از اطلاعات ماموریت تحقیقاتی دینامیک اکوسیستم جهانی برای مطالعه جنگل ها و پایش کربن، و همچنین برای توصیف ساختار اکوسیستم برای ارزیابی تنوع زیستی وجود دارد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا