عمومی

متروی کرج به پاشنه آشیل البرز تبدیل شده است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، مجتبی عبداللهی بعدازظهر شنبه در نشست با شهرداران کرج و فردیس و مجموعه شهرداری کرج که در تالار شهدای استانداری برگزار شد، افزود: تحولی ملموس ایجاد کنید.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری کرج باید از برنامه های شهرهای موفق دنیا الهام گرفته شود، ادامه داد: عملکرد شهرداری کلانشهر کرج باید الگویی برای تمامی شهرداری های کشور باشد و باید شاهد اقدامات مهمی باشیم.

عبداللهی گفت: طراحی شهری در کرج بسیار آشفته است و طرح تفصیلی به درستی اجرا نشده است بنابراین سیستم عملکرد شهرداری باید به قانون پایبند باشد.

چشم انداز ساختمان های شهر باید با ویژگی های ایرانی-اسلامی طراحی شوند

وی افزود: با توجه به منویات مقام معظم رهبری لازم است شهر از ویژگی های اسلامی ایرانی برخوردار باشد و در این باره راهنمایی تدوین شود.

استاندار البرز گفت: مصالح ساختمانی یک ثروت ملی محسوب می شود و باید از دفن بی مورد مصالح و عمر کوتاه سازه در ساخت و ساز جلوگیری کرد.

وی بیان کرد که نورپردازی و چشم انداز وی افزود: ساختمان ها باید با نظارت شهرداری طراحی و اجرا شوند چشم انداز بناها را باید از ویژگی های ایران اسلامی دانست.

عبدالله گفت: باید در کمیسیون ماده 100 به گونه ای تصمیم گیری شود که حقوق و مصالح شهرستان حفظ شود.

وی افزود: شهرداری های کرج و فردیس باید با بهره گیری از خرد جمعی درآمدزایی و افزایش درآمد داشته باشند.

استاندار البرز گفت: تا زمانی که باید از ضعف زیرساخت ها گلایه کنیم باید برای جبران کمبودها در میدان برویم.

عبداللهی گفت: شهرداری کرج باید هر چه سریعتر چند پروژه بزرگ را شناسایی و اجرایی کند.

نوار شمالی کرج هر چه سریعتر به بهره برداری برسد

وی افزود: کمربندی شمال کرج باید هر چه سریعتر به بهره برداری برسد. همچنین قطار شهری کرج به پاشنه آشیل استان تبدیل شده است و نباید بیش از این شرمنده این پروژه باشیم.

استاندار البرز با اشاره به اینکه بزرگراه جنوب کرج باید طراحی شود، گفت: شناسایی مبادی ورودی استان و ساماندهی بزرگراه تهران – کرج، زیباسازی و ایجاد فضای سبز حاشیه بزرگراه در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

وی افزود: شهرداری ها باید نکات و پیش بینی های لازم را برای احداث تصفیه خانه های محلی، حوضچه های ذخیره آب در پارک ها داشته باشند.

وی در پایان با بیان اینکه در کلان شهر کرج ظرفیت های زیادی وجود دارد که باید شکوفا شود، افزود: توسعه، شکوفایی و پیشرفت در مدیریت شهری کرج در گرو تلاش شبانه روزی است.

دکمه بازگشت به بالا