عمومی

اولین دوره مسابقات آزاد مهارت زندانیان البرز برگزار می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

بهزاد غفاری در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: مسابقات مهارتی آزاد برای مددجویان زندانهای استان برای شناسایی و نمایش مددجویان مستعد و با مهارت در ۷ حوزه مهارتی چرم، آشپزی، نظافت، خیاطی، خیاطی، جوشکاری و. تعبیه شده است و مراغ با همکاری و حمایت اداره کل زندانها و اقدامات تامینی استان البرز، بنیاد تعاون زندانیان و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در IEVP فردیس (کچوا) اجرا خواهد شد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای البرز گفت: در آخرین نشست مشترک با مهدی روکش آجری رئیس اداره اشتغال و حرفه آموزی و سید حسن شمس زاده علوی رئیس مرکز مدیریت آموزش مهارت و مشاوره شغلی IEVP البرز برنامه کم اهمیت برای توسعه مرحله استانی مسابقات آزاد مهارت های ویژه زندانیان استان، تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده است.

بهزاد غفاری تاکید کرد: زندانیان به عنوان بخشی از جامعه هدف آموزش های مهارتی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نیازمند بازتوانی ذهنی و ارتقای سطح مهارت های کاری برای پیشگیری از وقوع جرم و ایجاد شغل هستند. مددجویان در زندان می توانند علاوه بر ایجاد امنیت روانی برای فرد و جامعه نیز در کاهش تعداد بازگشت کنندگان به زندان موثر باشد و در این راستا کمک بزرگی در این امر می تواند برگزاری مسابقات مهارتی ویژه زندانیان باشد.

وی همچنین افزود: با همکاری اداره کل زندانهای استان البرز برای اولین بار در کشور مسابقه مهارتهای سرپرستی آقایان ویژه سربازان زندان، آشپزی برای زندانیان زن و . تعبیه شده است ضمن اینکه آموزش ویژه کانون اصلاح و تربیت به همراه 4 حوزه مهارتی ذکر شده اجرا خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز در پایان گفت: نمایشگاه مهارت ها و دستاوردهای زندانیان استان البرز در قالب مسابقه آزاد مهارت های محکومان در IEVP فردیس (.کچوا) تنظیم خواهد شد.

شایان ذکر است مسابقات آزاد مهارتی زندانیان با همکاری سازمان زندانها و اقدامات تامینی و آموزش و پرورش کشور و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در راستای ترویج فرهنگ مهارتی زندانیان برگزار می شود. ارتقای سطح کیفی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سطح زندان، ایجاد فرصت رقابت سالم بین زندانیان، ارتقای ضریب اشتغال به دلیل مهارت‌های حرفه‌ای، الگوسازی و افزایش مهارت‌های زندانیان و به روز رسانی و ارتقای مهارت ها و صلاحیت های حرفه ای زندانیان در سراسر کشور صورت می گیرد.

دکمه بازگشت به بالا