اقتصادی

جریمه‌های ناچیز و ادامه تخلفات ایرلاین‌ها

این تخلفات در حالی ادامه دارد که اخیرا سازمان هواپیمایی کشوری از تعلیق مجوز تعدادی از پروازهای هفت شرکت هواپیمایی داخلی به دلیل گرانی و عدم رعایت برخی پروتکل های بهداشتی خبر داده است.

به گزارش باراناخبر، پس از افزایش ناگهانی قیمت بلیت هواپیما توسط شرکت های هواپیمایی از ابتدای تیرماه امسال، جلسات متعددی بین مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری، وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان شرکت های هواپیمایی برگزار شد که در نهایت شیوع ویروس کرونا و محدودیت های پرهزینه کرونا باعث افزایش بلیط هواپیما شده است.

این اتفاق در حالی رخ داد که سازمان هواپیمایی کشوری اقدامات موثری برای جلوگیری از این افزایش قیمت انجام نداد و در نهایت نرخ پروازهای داخلی بیش از 30 درصد افزایش یافت. جالبتر اینکه این روزها نه تنها قیمت بلیت هواپیما افزایش یافته، بلکه پروتکل های بهداشتی نیز توسط شرکت های هواپیمایی دور می زند و این موضوع بارها صدای شهروندان و نمایندگان مجلس را درآورده است.

جریمه های جزئی و تخلفات مداوم توسط شرکت های هواپیمایی
قیمت بلیط هواپیما جمعه (7 آبان)

این در حالی است که سازمان هواپیمایی کشوری در ماه های اخیر تنها چند اخطار صادر کرده است و هیچ پاسخی در این باره وجود ندارد. اخیراً این سازمان در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است: «به دلیل عدم توجه تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی که مقررات بهداشتی (مانند سقف ۶۰ درصد ظرفیت) پروازهای داخلی و فروش بلیت را رعایت نمی‌کنند به هشدارهای این سازمان. بالا سقف ثابت کارمزد مجوز برخی از خطوط هوایی متخلف را به حالت تعلیق درآورده است.

بدیهی است در صورت تکرار تخلفات مذکور، ایرلاین های مذکور به اطلاع عموم خواهد رسید و جهت حفظ حقوق عمومی به مراجع ذیربط معرفی خواهند شد. مسافران می توانند شکایت خود را در خصوص موارد فوق جهت پیگرد قانونی به سازمان هواپیمایی کشوری و یا به سایت این سازمان ارسال کنند.

اما همچنان نرخ بلیت پروازها بالاست و تغییری در این قیمت‌ها وجود ندارد که نشان می‌دهد چنین جریمه‌هایی تاثیر چندانی بر ایرلاین‌ها نداشته و در صورت بازگشت نرخ‌های داخلی به قیمت قانونی قبلی، اقدام جدی‌تر انجام می‌شود. مورد نیاز است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا