فرهنگ و هنر

بدهی سفرهای هوایی به ۶۰ میلیارد تومان رسید

رئیس اتحادیه خدمات مسافرتی و گردشگری هوایی ایران گفت: پنج ماه پس از لغو سفر پس از فوران Corona ، هنوز برخی از بدهی های هواپیمایی به عموم و آژانس های مسافرتی بازپرداخت نشده است. بدهی شرکت هواپیمایی به 60 میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش باراناخبر ، حرمت الله رفیعی حدود دو ماه پیش اعلام کرد که خطوط هوایی داخلی و خارجی با هم برخورد می کنند و از پرداخت بدهی های مسافرتی که به دنبال شیوع ویروس کورنا ، بسته شدن مرزها و اعمال محدودیت سفر لغو شده است ، امتناع می ورزند. آنها 400 میلیارد دلار به مردم و آژانس های مسافرتی بدهکار هستند. این اظهارات واکنش جدی را از شرکت هواپیمایی جلب کرد. رضا جعفرزاده ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه رقم 400 میلیارد دلاری غیرقانونی است و این سخنان را رد کرد ، افزود: تاکنون بیش از 8 هزار میلیارد دلار از شرکتهای هواپیمایی داخلی و خارجی برگردانده شده است. کاهش هزینه کنسل سفر

مقصود اسدی سامانی ، دبیر انجمن هواپیمایی نیز در پاسخ به اظهارات رئیس انجمن خدمات مسافرتی و گردشگری هوایی ، اظهار داشت: بیش از 95 درصد قیمت بلیط هواپیما که توسط مردم هنگام انفجار کورناویروس بازگردانده شده بود ، بازگردانده شده است. . از 17 شرکت هواپیمایی داخلی ، 15 تاکنون قیمت بلیط های برگشت یافته یا لغو شده توسط مردم در حین انفجار Coronavirus را بازپرداخت کرده اند و هیچگونه بدهی برای عموم ندارند. ایران ایر نیز برای بازگشت این بلیط ها حدود 170 میلیارد دلار به مردم برگردانده است. فقط تعداد انگشت شماری از پروازهای خارجی باقی مانده است که در حال حاضر سعی در پس گرفتن پول خود دارند. ما نباید با بیان اظهارات غیرحرفه ای بیش از آنچه که تاکنون به همه ایرانیان سراسر جهان آسیب رسانده ، ضربه ای وارد نکنیم.

اما رفیعی به باراناخبر گفت: “بعد از آن مصاحبه ، برخی از شرکتهای هواپیمایی داخلی و خارجی بخشی از بدهی های خود را از ترس اینکه قوه قضاییه درگیر شود ، بازپرداخت می کنند و اکنون میزان این بدهی به 60 میلیارد دلار رسیده است.” بیشتر بدهی های هواپیمایی کشور پرداخت شده است و شرکت های هواپیمایی خارجی پس از لغو سفر با ویروس Coronavirus حدود سه چهارم بدهی های خود را پرداخت کرده اند.

رئیس هیئت مدیره انجمن خدمات مسافرتی هوایی و گردشگری ایران از برگزاری هفتمین جلسه شورای حمایت ، هماهنگی و پیشگیری از صدمات ترافیکی ، سه شنبه (10 تیر) از ادامه بدهی های خود خبر داد. خطوط هوایی وی افزود: این شورا حدود شش ماه است که در این انجمن تشکیل شده و نمایندگان دادگستری ، سازمان زندانهای دولتی ، سازمان حمایت از مصرف کننده ، واجا و ناجا ، وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی و سازمان هواپیمایی کشوری حضور دارند. در آن این آژانس در حال شکایت از شرکتهای هواپیمایی است که هنوز 5 ماه پس از ابطال بدهی های خود را بازپرداخت نکرده اند.

رفیعی در رابطه با بدهی هتل گفت: هتل های کشور تقریباً هیچ بدهی و شکایتی ندارند. بیشتر بدهی ها مربوط به هتل ها در خارج از کشور است ، جایی که مردم پس از شیوع کروناویروس و بسته شدن مرزها نمی توانند از خدمات خریداری شده خود خریداری کنند. با این حال ، من معتقدم که پول مردم در دست هتل های خارجی نیست ، بلکه در حساب واسطه ها و به عبارتی واسطه هایی است که به مردم و آژانس ها حساب نمی کنند و این موضوع باید برطرف شود.

به دنبال تأیید رسمی شیوع ویروس Corona در ایران ، سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی بخشنامه های جداگانه ای را در زمینه خطوط هوایی ، هتل ها ، آژانس های مسافرتی و هوایی و سایر امکانات گردشگری صادر کرده اند. بازگشت بدون مجازات ، حكم اجرای آن بسیار دشوار بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا