اقتصادی

برخورد جدی با گرانفروشی بلیت هواپیما/ تخلفات را گزارش دهید

در پی ادعای افزایش بلیت، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در صورت افزایش قیمت پروازهای داخلی بر فراز مرز مصوب توسط ایرلاین ها یا شرکت های ارائه کننده بلیت، با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

به گزارش باراناخبر، امروز اسماعیل حسین زهی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش قیمت بلیت هواپیما گفت: پس از رفع محدودیت مسافربری در پروازها، قیمت بلیت هواپیما مجبور به بازگشت به قیمت خود شد. نرخ قبلی، نه تنها این اتفاق نیفتاد، بلکه خطوط هوایی نیز قیمت بلیط را افزایش داد.

وی افزود: در هفته های اخیر قیمت بلیت هواپیما از 200 به 300 هزار دلار افزایش یافته است که به هیچ وجه پذیرفته نمی شود. وزیر راه و شهرسازی به عنوان متولی این حوزه باید برخورد جدی با قیمت بلیت هواپیما داشته باشد و اجازه افزایش غیرقانونی قیمت ها را به ایرلاین ها ندهد.

محمد محمدی بخش در این باره به باراناخبر گفت: افزایش قیمت بلیت هواپیما تا سقف قیمت اعلام شده مجاز است و این امکان برای ایرلاین ها وجود دارد که با شرایط مختلف، بلیت پرواز خود را در قالب مصوب به فروش برسانند.

وی افزود: افزایش قیمت زمانی غیرقانونی می شود که از سقف تعیین شده در فهرست بهای مصوب اخیر فراتر رود که در این صورت با متخلف یا متخلفان برخورد جدی خواهیم کرد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: در صورتی که شرکت هواپیمایی یا آژانس مسافرتی به صورت غیرقانونی قیمت بلیت پروازهای داخلی را افزایش دهد، مردم می توانند گزارش کامل و مستند خود را از طریق سامانه تعیین شده در سایت سازمان هواپیمایی سیویل به ما ارائه دهند تا درگیری ها ایجاد شود. آنچه لازم است را انجام دهید. و مشکل گران فروشی بلیط هواپیما با بیانیه و مصاحبه حل نمی شود و باید گزارش شود.

محمدی بخش تاکید کرد: در صورت وجود تخلف در زمینه قیمت بلیت هواپیما، قطعا با ایرلاین، بلیت فروش یا چارتر برخورد می کنیم و مانند سال های گذشته مجوز آنها را لغو می کنیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا